ظریف: برای ما رفتار دولت بایدن در لغو تحریم ها مهم است

ظریف: برای ما رفتار دولت بایدن در لغو تحریم ها مهم است

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ظریف عصر سه شنبه در مسکو در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب افرادی مثل رابرت مالی به عنوان نماینده دولت جدید آمریکا در امور ایران می تواند تاثیری در کاهش تنش های تهران و واشنگتن داشته باشد؛ گفـت: آنچه در دولت جدید آمریکا برای ما مهم است افراد نیستند.

 وی تصریح کرد: رابرت مالی هم در مذاکرات هسته ای حضور داشته است و وی نیز مانند سایر اعضای تیم بایدن است اما آنچه برای ما مهم است و به آن توجه خواهیم کرد رفتار دولت بایدن در حذف عملی تحریم هایی هست که در دوران ترامپ بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد.

 وی تصریح کرد: وقتی ما این رفتار را ببینیم حتما در برابرش عکس العمل نشان خواهیم داد.

ظریف با بیان اینکه ترامپ در سال 2018 از برجام خارج شد و به تحریم ایران پرداخت، افزود: آمریکا حتی کشورهایی را که برجام را رعایت می کردند مجازات کرد.

وزیرخارجه گفت: ما یک سال صبر کردیم بر اساس برجام تلاش کردیم و می خواستیم کشورهای اروپایی را وادار کنیم که آن را اجرا کنند. درسال 2019 اعلام کردیم که تعهدات خود را کاهش می دهیم و در همان سال با رعایت استراتژی شروع به کاهش تعهدات خود کردیم. متاسفانه کشورهای اروپایی نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: اگر طرف آمریکایی به تحریم های خود پایان دهد و از مداخله در همکاری های اقتصادی ایران با جهان خودداری کند و ما شاهد نتایج این اقدام آنها باشیم تهران به اجرای تعهدات خود در برجام خواهد پرداخت.

وزﯾﺮﺧﺎرﺟﻪ جمهوری اسلامی ایران که در ادامه سفر منطقه‌ای خود با هدف رایزنی های دوجانبه و منطقه‌ای با مقامات روس پس از سفر به باکو. روز سه شنبه وارد مسکو شده بود شامگاه سه شنبه مسکو را به مقصد ایروان ترک کرد.