طلا جایگاه پادشاهی را ترک نکرد

طلا جایگاه پادشاهی را ترک نکرد
خلاصه اخبار

قیمت طلا امروز (پنج‌شنبه) با حمایت از کاهش ارزش دلار افزایش یافت، اگرچه قیمت طلا نزدیک به پایین‌ترین سطح جلسه قبل بود زیرا سرمایه‌گذاران پس از اینکه بانک کانادا نرخ‌های خود را به بالاترین حد در ۲۲ سال گذشته رساند، در انتظار نشانه‌هایی از فدرال رزرو آمریکا بودند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا پس از افت یک درصدی در جلسه قبل تا ساعت 7 و 21 دقیقه صبح به وقت شرقی با 6.4 درصد افزایش به 1946دلار رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.33 درصد افزایش به 1947 دلار رسید.

آجی کیدیا، مدیر شرکت Kedia Commodities در بمبئی گفت: طلا از انتظارات مربوط به نرخ فدرال رزرو در هفته آینده حمایت می‌کند و قیمت‌ها در محدوده 1930 تا 1985 دلار باقی مانده است و ممکن است پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی ایالات‌متحده از محدوده بالایی عبور کند.

طبق نظرسنجی رویترز، فدرال رزرو برای اولین‌بار در بیش از یک سال گذشته در جلسه 13 تا 14 ژوئن خود نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. بانک مرکزی کانادا روز چهارشنبه نرخ بهره خود را به 4.75 درصد افزایش داد و بازارها و تحلیلگران بلافاصله افزایش دیگری را در ماه آینده پیش‌بینی کردند.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده گفت که اقتصاد ایالات‌متحده در میان هزینه‌های مصرف‌کننده قوی است اما او انتظار دارد که در دو سال آینده پیشرفت در کاهش تورم ادامه یابد. گزارش تورم مصرف‌کننده ایالات‌متحده برای ماه می که در 13 ژوئن و پیش از نشست فدرال رزرو ارائه می‌شود، شفافیت بیشتری را در مورد سلامت بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.3 درصد افزایش به 23.53 دلار رسید، پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 1020 دلار و 13 سنت و پالادیوم 0.4 درصد افزایش یافت و به 1394 دلار و 91 سنت رسید.

مرجع: ایسنا