طلا باز هم گران شد / ادامه روند افزایش قیمت جهانی

طلا باز هم گران شد / ادامه روند افزایش قیمت جهانی
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، از انجایی‌که سرمایه گذاران سخنرانی جرمی پاول، رییس فدرال رزرو را تمایل به سیاست‌های پولی ملایم معنا کردند و همچنین اخرین اظهارات ترامپ تنش‌های تجاری با چین را بدتر کرد، قیمت طلا در معاملات روز جمعه ۲ درصد افزایش یافت. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۲۸.۹۰ […]

به گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، از انجایی‌که سرمایه گذاران سخنرانی جرمی پاول، رییس فدرال رزرو را تمایل به سیاست‌های پولی ملایم معنا کردند و همچنین اخرین اظهارات ترامپ تنش‌های تجاری با چین را بدتر کرد، قیمت طلا در معاملات روز جمعه ۲ درصد افزایش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۲۸.۹۰ دلار افزایش ۱۵۲۶.۹۶ دلار فروخته شد و قیمت به بالاترین رقم از ۱۳ اگوست رسید. قیمت طلا در ان تاریخ تا ۱۵۳۴.۳۱ دلار یعنی بالاترین رقم ۶ سال گذشته رسیده بود.

باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار گفت: «حقیقت این است که پاول گفت فدرال رزرو اقدامی مناسب برای حفظ توسعه اقتصادی انجام خواهد داد که کاملا برای طلا افزایشی بود. دو ابزار اولیه سیاست‌های انقباضی و کاهش نرخ بهره است که هر دو سبب می‌شود طلا افزایش یابد.»

پاول گفت: «اقتصاد امریکا در جایگاه مطلوب است و فدرال رزرو اقدام مناسبی انجام خواهد داد تا توسعه اقتصادی کنونی را در مسیر خود نگاه دارد.» با این حال، وی فهرستی از ریسک‌های اقتصادی و ژیوپلتیکی که فدرال رزرو رصد می‌کند، ارایه داد و خاطرنشان کرد که با جنگ تجاری ارتباط دارد.

طلا نزدیک به ۸ درصد در ماه جاری و حدود ۱۹ درصد از ابتدای سال افزایش قیمت داشته و چهارمین هفته افزایشی را ثبت کرده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها