طلا ارزان‌تر می‌شود؟

طلا ارزان‌تر می‌شود؟

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره روند قیمت طلادر روزهای تعطیلی بازار توضیح داد: امروز اونس جهانی طلا اندکی کاهش یافته و دلار هم وارد مدار نزولی شده است که این عوامل در کنار نبود تقاضا باعث شد قیمت طلا و سکه هم ارزان شود.

او اضافه کرد: از دو روز پیش دلار به خبرهای مثبت سیاسی درمورد برجام واکنش نشان داده و از آنجا که روند بازار طلا ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد شاهد آغاز روند کاهشی طلا و سکه هستیم.

به گفته این فعال بازار طلا، بعد از بازگشایی بازار و تا زمانی که تکلیف برجام مشخص نشود وضعیت تقاضا تغییری نخواهد کرد و کاهش معاملات، روند نزولی قیمت طلا و سکه را تشدید خواهد کرد.

 کشتی‌آرای با پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آینده اظهار کرد: به نظر می‌رسد دلار به حرکت در مسیر فعلی ادامه دهد و برهمین اساس احتمال کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای آینده بالاست؛ در این میان هر تغییری در نرخ ارز مسیر طلا و سکه را عوض خواهد کرد.

 قیمت طلا و سکه 30فروردین 1400

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: امروز سکه امامی نسبت به دیروز 200هزار و سکه طرح قدیم 150هزار تومان ارزان شد و قیمت آن‌ها به ترتیب به 10میلیون و 250هزار و 10میلیون و 100هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای اضافه کرد: امروز قیمت نیم سکه شش میلیون، ربع سکه سه میلیون و 800هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و 150هزار تومان اعلام شد؛ همچنین قیمت هر مثقال طلا به چهار میلیون و 414هزار و هر گرم طلای 18عیار به یک میلیون و 18هزار تومان کاهش یافته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.