ضرر یک میلیارد دلاری فورد از بریگزیت بدون توافق

ضرر یک میلیارد دلاری فورد از بریگزیت بدون توافق
خلاصه اخبار

شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده است در صورت خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا، این شرکت متحمل ضرر و زیان یک میلیارد دلاری خواهد شد.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده است در صورت خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا، این شرکت متحمل ضرر و زیان یک میلیارد دلاری خواهد شد.
به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به آنکه چند ماهی ست که بریتانیا در تلاش است با پیش‌نویس یک توافق با اتحادیه اروپا، از منطقه یورو و قوانین حاکم بر آن خارج شود، اما حالا به نظر می‌رسد که احتمال خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا قوت گرفته است.
حالا به تازگی شرکت خودروسازی فورد آمریکا اعلام کرده است که در صورتی که بریگزیت بدون هیچ‌گونه توافقی با اتحادیه اروپا صورت بگیرد، تحت تاثیر تضعیف نرخ پوند و تعرفه‌های سازمان تجارت جهانی متحمل یک ضرر و زیان یک میلیارد دلاری یا ۷۶۷ میلیون پوندی خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت خودروسازی فورد با انتشار بیانیه‌ای علاوه بر اعلام ضرر و زیان هنگفت خود، خاطرنشان کرده است که سایر شرکت‌های خودروسازی و حتی هواپیماسازی نیز گرفتار چنین مشکل مشابهی خواهند شد و متحمل خسارات متعدد و فراوانی خواهند شد.
این در حالی‌ست که پیش‌تر کارشناسان و تحلیل‌گران در شبکه اسکای‌نیوز نیز گفته بودند که اگر بریگزیت بدون رسیدن به یک توافق نهایی صورت بپذیرد، تحت تاثیر تغییر قوانین و تعرفه‌های سازمان تجارت جهانی و تضعیف نرخ ارز پوند، تمامی زنجیره تامین کارخانه و شرکت‌های مختلف را بهم ریخته و تهدید بزرگی برای مشاغل به وجود خواهد آورد.

برچسب‌ها