پربازده ترین صندوق های سهامی روی چه صنایعی سرمایه گذاری کرده اند؟ (هفته سوم تیر 1398)

پربازده ترین صندوق های سهامی روی چه صنایعی سرمایه گذاری کرده اند؟ (هفته سوم تیر 1398)
خلاصه اخبار

صندوق های سرمایه گذاری در کنار شرکت های مدیریت دارایی، تامین سرمایه و سبد گردان ها از جمله نهاد های تخصصی بورس تهران محسوب می شوند، بنابراین بررسی جهت سرمایه گذاری آن ها می تواند برای معامله گران اهمیت زیادی داشته باشد.

اکثر دارایی صندوق های سرمایه گذاری سهامی را سهام تشکیل می دهد. بنابراین باید خیلی خوب بدانند روی چه شرکت های سرمایه گذاری می کنند تا بیشترین بازده را برای سرمایه گذارانشان بدست آورند. با ما همراه باشید.

پیش از این به یاد داشته باشید صندوق های سرمایه گذاری در کنار شرکت های مدیریت دارایی، تامین سرمایه و سبد گردان ها از جمله نهاد های تخصصی بورس تهران محسوب می شوند، بنابراین بررسی جهت سرمایه گذاری آن ها می تواند برای معامله گران اهمیت زیادی داشته باشد.

پربازده ترین صندوق های سهامی روی چه صنایعی سرمایه گذاری کرده اند؟ (هفته سوم تیر 1398)

نکته قابل توجه در این بین، میزان سرمایه گذاری پر بازده ترین صندوق های سرمایه گذاری هفته گذشته بر روی محصولات غذایی است. عموماً محصولات غذایی، خصوصاً اگر از نوع اساسی باشند، در دوره رکود نیز جذابیت سرمایه گذاریشان را حفظ می کنند. با این حال محرکۀ اصلی رشد واقعی شرکت های فعال در این صنعت به دو عامل افزایش جمعیت یا گسترش بازار های تحت نفوذ بر می گردد. بنابراین شاید در شرایط نرمال اقتصادی (بدون تورم یا رکود قابل توجه)، بدون این دو محرکه جذابیت زیادی برای سرمایه گذاری نداشته باشند.

به طور کلی آنچه در پورتفوی این صندوق های سهامی به چشم می خورد، سرمایه گذاری بر روی صنایعی است که بازار تضمین شده داخلی دارند. از بین این صنایع می توان به محصولات غذایی، فرآورده های نفتی (بخش غیر صادراتی)، استخراج کانه های فلزی (بخش غیر صادراتی در زنجیره تولید محصولاتی اعم از فولاد)، عرضه برق، بخار و آب گرم (که عمدتاً خوراک فرعی پتروشیمی های داخلی را فراهم می کنند)، ماشین آلات و تجهیزات و مواد و محصولات دارویی اشاره کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.