معرفی پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به 14 اردیبهشت ماه 1398)

معرفی پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به 14 اردیبهشت ماه 1398)
خلاصه اخبار

در این مطلب سیگنال پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری مختلط را در هفته منتهی به 1398/02/14 مورد بررسی قرار می‌دهد.

پربازده ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری مختلط در هفته گذشته ” ارمغان یکم ملل” با 9.4 درصد بازدهی بوده است. این صندوق در دوره‌ه یک ساله نیز بازده 112 درصدی را ثبت کرده است. صندوق  “مشترک امین آوید” با 8.2 درصد بازدهی هفتگی، دومین صندوق پربازده هفته گذشته در بین صندوق‌های مختلط بوده است. سومین صندوق پربازده در بین صندوق‌های مختلط در هفته گذشته “مشترک پارس” می‌باشد که توانسته است 7.5 درصد بازدهی را کسب کند.

لازم به ذکر است که میانگین بازدهی صندوق‌های مختلط فعال در بازار سرمایه در هفته گذشته 6.1 درصد بوده است. این در حالی است که در دو هفته قبل میانگین بازدهی صندوق‌های مختلط 1 درصد بود. صندوق‌های مختلط در مقایسه با صندوق‌های سهامی همبستگی کمتری نسبت به شاخص‌های بورس و فرابورس دارند، ولی با این وجود تاثیر این شاخص‌ها بر بازده صندوق‌های مختلط قابل توجه است؛ زیرا شاخص‌های بورس و فرابورس در هفته گذشته نسبت به دو هفته قبل روند بهتری داشته‌اند و به تبع آن بازده صندوق‌های مختلط نیز بهتر شده است.

در جدول زیر پنج صندوق مختلط که پربازده ‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط هفته منتهی به 1398/02/14 می‌باشند، آورده شده است: (برگرفته از سامانه رسام؛ صفر تا صد صندوق‌های سرمایه‌گذاری)

ردیف نام صندوق بازده هفته گذشته
 (درصد)
بازده سال گذشته
(درصد)
خالص ارزش دارایی
(میلیارد ریال)
مدیر
1 ارمغان یکم ملل 9.4% 112.0% 172 سبدگردان پاداش سرمایه
2 مشترک امین آوید 8.2% 83.0% 197 کارگزاری امین آوید
3 مشترک پارس 7.5% 115.1% 124 کارگزاری آبان
4 مشترک آسمان خاورمیانه 7.3% 107.9% 137 سبدگردان آسمان
5 مشترک کوثر 6.9% 85.1% 110 کارگزاری بانک صنعت و معدن

در نمودار زیر پربازده ‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط هفته منتهی به 1398/02/14 با هم مقایسه شده‌اند: 

معرفی پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به 14 اردیبهشت ماه 1398)

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط برای کسانی مناسب هستند که هم تمایل به سرمایه‌گذاری در سهام را دارند و هم سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت. زیرا ترکیب دارایی‌های این صندوق‌ها به گونه‌ای است که حدود 50 درصد آن به سهام و 50 درصد دیگر آن به اوراق بهادار با درآمد ثابت اختصاص داده شده است.

در مورد تفاوت سهام و اوراق بهادار با درآمد ثابت می‌توان گفت که سهام ممکن است بازدهی بیشتری داشته باشد ولی متقابلاً ریسک بیشتری را هم به سرمایه‌گذار متحمل می‌کند و در آن‌سوی طیف اوراق بادرآمد ثابت دارای بازده نسبتاً ثابت و ریسک کمتری هستند. بنابراین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط برای کسانی مناسب هستند که نه تمایل به ریسک و بازده بالا و نه تمایل به ریسک و بازده پایین دارند بلکه تمایل به پذیرش سطح متوسط ریسک و بازده را برای سرمایه‌گذاری‌های خود دارند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.