صندوق بیمه بیکاری ملی تاسیس می‌شود

صندوق بیمه بیکاری ملی تاسیس می‌شود

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نشست هم اندیشی وتبادل نظر بین هیات رییسه فراکسیون کارگری و رییس ومعاونین سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

در این نشست که امروز در محل سازمان تامین اجتماعی و با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری برگزار شد، علی بابایی کارنامی رییس فراکسیون کارگری اظهار داشت: فراکسیون کارگری بیش از 180 نفر عضو دارد ویکی از موثرترین وفعال ترین فراکسیون‌های این دوره مجلس است.

وی با بیان اینکه باور داریم سازمان تامین اجتماعی شالوده بحث کارگری است، افزود: در تلاش هستیم بین فراکسیون و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تفاهنامه دو جانبه ای برای پیگیری امور مرتبط با مسایل کارگری داشته باشیم.

رییس فراکسیون کارگری باتشکر از مجموعه مدیران سازمان برای اجرای متناسب سازی مستمری بازنشستگان اظهار امیدواری کرد که موضوع استقلال سازمان تامین اجتماعی به نتیجه رسیده و دخالت‌های دولت در تامین اجتماعی و شستا روزی به پایان برسد.

بابایی با بیان این مطلب که درتلاش هستیم اصلاح ساختار تامین اجتماعی و احیای شورای عالی تامین اجتماعی را درمجلس به نتیجه برسانیم، به نشستی که قرار است در آینده نزدیک با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و 60 نفر از نخبگان وفعالان جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: در این نشست از رییس سازمان تامین اجتماعی و وزیر تعاون کارورفاه اجتماعی برای حضور در دعوت کردیم و امیدواریم این برنامه‌ها به همگرایی و انسجام بیشتر بین مجلس و جامعه کارگری منجر شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای کمک به آسیب دیدگان کرونا و اهمیت تحقق آن برای نمایندگان، از بخشنامه اخیر سازمان تامین اجتماعی درباره حذف معافیت های بیمه ای کارگاه های زیر 5 نفر انتقاد کرده وخواستار اصلاح آن شد. 

در ادامه این نشست بدری، نوروزی، آریان پور و کوچکی نژاد اعضای هیات رییسه فراکسیون کارگری به بیان نقطه نظرات و دیدگاه ها خود حول مسائل مرتبط با جامعه کارگری پرداخته و به برخی از مسایل و مشکلات مرتبط با سازمان تامین اجتماعی در حوزه انتخابیه خود اشاره کردند.

در ادامه این نشست اعلام شد که صندوق بیمه بیکاری ملی تاسیس خواهد شد.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”bank”} /–>