صندوق بازنشستگی دولت ژاپن برابر با کل ارزش بازار بیت کوین متحمل ضرر شده است

صندوق بازنشستگی دولت ژاپن برابر با کل ارزش بازار بیت کوین متحمل ضرر شده است

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

کاهش یازده درصدی ارزش بازار بزرگترین صندوق بازنشستگی جهان

ارزش صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی دولت ژاپن به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی جهان تقریبا یازده درصد کاهش یافت و به ۱۵۰٫۶۳ تریلیون ین ژاپن(معادل ۱٫۴ تریلیون دلار) رسید و در نتیجه بالاترین میزان کاهش ارزش صندوق از سال ۲۰۰۸ میلادی(زمان وقوع بحران اقتصادی در آمریکا) تاکنون رقم خورده است.

صندوق بازنشستگی ژاپن

با این وجود، شاخص سهام‌های بزرگ همانند داو جونز(Dow Jones) در همراهی با صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی دولت ژاپن عملکرد منفی را حاصل کرده‌اند. در همین راستا، بزرگترین رمزارز بازار یعنی بیت کوین نیز عملکرد مشابهی را ارائه کرده است. ارزش بیت کوین از ۱ ژانویه تا ۳۱‌ام مارس نیز تقریبا ۱۱ درصد کاهش یافته است.

در نتیجه مشابهت بازدهی بیت کوین با بازار سهام بیت کوین را نمی‌توان برای اثبات استدلال عملکرد بیت کوین به عنوان دارایی امن مورد استفاده قرار داد. از طرف دیگر، در صورتی که صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی دولت ژاپن تنها ۰٫۱ درصد از دارایی‌های تحت مدیریتش(به ارزش ۱٫۵ میلیارد دلار) را در همین زمان بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده بود، این موضوع احتمالا تغییرات شدیدی را در این بازار ایجاد کرده و در نتیجه افزایش شدید قیمت بیت کوین را به همراه داشت، در صورت وقوع این شرایط فرضی در نهایت بهبود عملکرد این صندوق نیز تجربه می‌گردید.

سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی بر روی بیت کوین

با این وجود، وقوع این سناریو بسیار بعید به‌نظر می‌رسد. صندوق‌های بازنشستگی به‌طور طبیعی سرمایه‌گذاران محافظه‌کاری ارزیابی می‌شوند. سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری بر روی بیت کوین، معادل است با خرید ۲۰۸,۰۰۰ بیت کوین که با توجه به رویکرد این صندوق‌ها تقریبا دور از انتظار به‌نظر می‌رسد.

با این وجود، صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در حوزه‌ی رمزارزها فعالیت چشمگیری در این حوزه دارند. بر اساس گزارش کوینیت، میزان خرید بیت کوین توسط شرکت گری اسکیل در سطح بالاتری از نرخ انتشار این رمزارز قرار گرفته است و این شرکت هم‌اکنون ۴۰۰,۰۰۰ بیت کوین را در اختیار دارد.

نظر شما نسبت به گزارش زیان صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی دولت ژاپن چیست؟ آیا صندوق‌های بازنشستگی نیز در نهایت از بیت کوین برای ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری و بهبود عملکرد خودشان استفاده خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.