صندوق‌های سرمایه‌گذاری و صنعت بیمه

صندوق‌های سرمایه‌گذاری و صنعت بیمه
خلاصه اخبار

افشای به موقع اطلاعات شرکت های بورسی در سال جاری دستاورد مهم نهاد ناظر است . اکنون ۹۱ درصد شرکت ها اطلاعات خود را به موقع ارسال می‌کنند. در سال جاری تنها ۸ درصد شرکت ها با تاخیر اطلاعات خود را ارسال کرده اند و فقط یک درصد هم عدم افشا داشتند.

رییس‌ سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: مذاکراتی با صنعت بیمه داشته‌ایم تا بین بیمه‌های عمر و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ارتباط دو سویه ایجاد کنیم. به این ترتیب که قابل تبدیل به یکدیگر باشند و هر سرمایه‌گذاری که واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری دارد بتواند به بیمه عمر تبدیل کند و برعکس.

به گزارش سیگنال به نقل از رسام‌مگ، اقتصادگردان: رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بیمه‌های زندگی حداقل نرخ سود فنی تضمین شده را دارند، خاطرنشان کرد: بیمه های عمر می توانند تاثیری مستقیم و غیرمستقیم در بازار سرمایه داشته باشند زیرا ترکیب عرضه وجوه را در بازارهای مالی تغییر داده و به سمت اوراق بلندمدت سوق می‌دهند؛ این موضوع باعث عمق بخشیدن به بازار سرمایه می‌شود که در حال حاضر کمبود آن را حس می‌کنیم.

وی ورود شرکت‌های بیمه عمر را به بازار سرمایه باعث افزایش بهره وری در تخصیص دانست و افزود: با ورود بیمه های عمر و زندگی به بازار سرمایه دوران سررسید بدهی‌ها طولانی تر خواهد شد و این تاثیر غیرمستقیمی است که بیمه های عمر بر بازار سرمایه دارند.

مهم‌ترین همکاری این دو بازار با یکدیگر در ابتدا، ایجاد ابزارهای مشترک و هیبریدی است.انتشار اوراق بیمه اتکایی در دستور کار است ودر بودجه ۹۹ نیز گنجانده شده است و سال دیگرمنتشر خواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در اوراق بهادار مرتبط با بیمه (کت باند) در ایران وجود ندارد، اظهارداشت: در حال حاضر بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه اقداماتی را برای فعالیت کت باندها در ایران آغاز کرده‌اند و به زودی از آن رونمایی خواهیم کرد. کت باند یکی از اوراق‌هایی است که در دنیا مرسوم بوده به عنوان اوراق بیمه بلایای طبیعی استفاده می‌شود که در حال حاضر در کشور، این نمونه اوراق را نداریم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.