صعود فلزات گرانبها با افزایش نگرانی‌ های تورمی / افزایش تقاضای فلزات گرانبها از سوی سرمایه‌ گذاران

صعود فلزات گرانبها با افزایش نگرانی‌ های تورمی / افزایش تقاضای فلزات گرانبها از سوی سرمایه‌ گذاران

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ با وضعیت کنونی و نگرانی سرمایه‌گذاران از چشم انداز اقتصادی، وضعیت فنی فلزات گرانبها صعودی شده است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با 13.80 دلار افزایش به قیمت 1784.20 دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با 0.202 افزایش به قیمت 24.10 دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند افزایشی داشتند. در ایالات متحده هم دو شاخص از سه شاخص اصلی به روند صعودی خود ادامه دادند تا جایی که شاخص اس‌اندپی500 در نزدیکترین فاصله با رکورد اخیر خود قرار گرفت. به گفته تحلیل‌گران، انتشار گزارش سود شرکت‌ها علیرغم نگرانی‌های موجود در رابطه با موضوع افزایش تورم و کند شدن روند رشد اقتصادی، صعود بازارهای سهام را به دنبال داشته است.

در دیگر اخبار مهم روز گذشته، بیت‌کوین موفق به شکستن رکورد تاریخی خود شد و قیمت این رمزارز محبوب پس از تایید تصویب اولین صندوق معاملاتی بیت‌کوین تا نزدیکی 67 هزار دلار هم پیش رفت.

شاخص قیمت مصرف کننده منطقه یورو هم روز گذشته منتشر شد که بر این اساس این شاخص در ماه سپتامبر نسبت به ماه آگوست 0.5 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.4 درصد افزایش یافته است. این اعداد درست مطابق با انتظارات بازار بود و تغییرات خاصی در بازارهای مالی ایجاد نکرد. با این حال همچنان برخی بر این اعتقادند که فشارهای تورمی در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت. همچنین گزارش‌های دیگری مبنی بر کمبود عرضه برای برخی کالاهای اساسی از جمله مس وجود دارد که به عقیده کارشناسان ناشی از مشکلات حمل و نقل برای رساندن محموله‌های معامله شده به مقصد است. پل تودور جونز از معامله‌گران کالایی در گفت‌وگویی با سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد که فشارهای تورمی نه تنها گذرا نیستند بلکه باعث می‌شود تا در ماه‌های آینده این وضعیت به نفع بازارهای کالایی از جمله بازار فلزات باشد.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا اندکی کاهش یافت. قیمت نفت خام نیمکس به روند صعودی خود ادامه داد و هر بشکه نفت خام به قیمت 83.50 دلار معامله شد. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز به محدوده 1.65 درصدی رسید.

12

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند صعودی قیمت سه هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی 1801.90 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به سطح حمایتی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی 1721.10 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1789.60 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 1800 دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا 1775 دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی 1760.30 دلار در هر اونس عنوان شده است.

13

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

قیمت معاملات آتی نقره دسامبر روز گذشته بار دیگر به بالاترین سطح قیمت خود در پنج هفته گذشته رسید. روند صعودی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. قیمت‌ها در نمودارهای روزانه از روند صعودی سه هفته‌ای برخوردارند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره رسیدن قیمت‌ها به سطح مقاومت فنی 25 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی 22.50 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره 24.50 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در 24.75 دلار در هر اونس مشاهده در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی 24 دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی 23.615 دلار در هر اونس قرار گرفته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.