صعود طلا همگام با صعود نفت / فلز زرد صعودی شد

صعود طلا همگام با صعود نفت / فلز زرد صعودی شد

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ افزایش قیمت طلا در حالی اتفاق افتاد که نقره تحت فشار خفیف فروش قرار گرفته است. بر این اساس طلای آتی ژوئن با 6.60 دلار افزایش به قیمت 1782.60 دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک 0.033 دلار کاهش به قیمت 26.525 دلار در هر اونس معامله شد.

در معاملات صبح روز گذشته، طلا و نقره بر اساس اخبار روز سه شنبه که خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد در صورت احیای مجدد وام فدرال در تابستان ممکن است اقدامات فوق العاده‌ای برای تامین بودجه دولت در پیش بگیرد، تحت فروش قرار گرفت. در همین راستا خزانه‌داری هشدار داد که ممکن است پیش از درگیری میان قانون‌گذاران در محدودیت بدهی، احتمال اتمام منابع دولتی وجود دارد. تعلیق کنونی محدودیت بدهی دولت آمریکا 14 آگوست به پایان خواهد رسید. بر همین اساس بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده همزمان با فشار بر بازار فلزات گرانبها افزایش یافت اما با ادامه معاملات، بازده اوراق قرضه از بالاترین سطح روزانه خود عقب نشینی کرد.

بر اساس گزارش داده‌های برنامه ریزی شده ویژه ایالات متحده در اواسط هفته، گزارش اشتغال ملی آمریکا بیانگر آن است که در ماه آوریل 742 شغل افزوده شده که فاصله چندانی با پیش بینی 800 هزار شغل ندارد و در مقایسه با ماه مارس 517 هزار شغل به آن افزوده شده است.

جنت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده از برخی سخنان خود که سه شنبه صبح در یک وبینار عنوان کرده بود، کمی عقب نشینی کرد. یلن صبح سه‌شنبه هشدار داده بود که ممکن است نرخ بهره علیرغم انتظارات و برای جلوگیری از افزایش انتظارات تورمی اقتصاد افزایش یابد. پس از آن یلن در سخنانی دیگر و در توضیح بیشتر عنوان کرد: البته این مساله‌ای نیست که من بخواهم توصیه‌ای در آن باره داشته باشم… اگر قرار باشد کسی از استقلال فدرال رزرو قدردانی کند بدون تردید آن شخص من هستم. 

پس از توضیحات دوباره یلن، بازارهای سهامو بازار فلزات گرانبها روند صعودی در پیش گرفت. با این وجود بسیاری از ناظران باسابقه بازار اظهارات اولیه یلن را منطقی خوانده و عنوان کردند که برای جلوگیری از تورم جدی نیاز به چنین رویکردی وجود دارد. در همین راستا هم یکی از رسانه‌های اقتصادی ایالات متحده در تیتر یک خود نوشت: همه عوامل تورم مشهود است. 

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته، شاخص دلار آمریکا ثابت ماند. قیمت نفت خام نیمکس روند افزایشی در پیش گرفت و به بالاترین سطح دو ماهه خود رسید، هر بشکه نفت خام نیمکس روز گذشته 66.40 دلار معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز روز گذشته به 1.593 درصد رسید.

1111

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای ژوئن همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است، معاملات در نمودارهای میله‌ای روزانه روند صعودی چهار هفته‌ای خود را بازیافته است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت 1800 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل 1750 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا 1790 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در 1800 دلار در هر اونس قرار گرفته در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی 1765.60 دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی 1754.60 دلار در هر اونس عنوان شده است.

2222222

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره جولای از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند صعودی پنج هفته‌ای بار دیگر در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت 28 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی 25.745 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 26.71 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 27 دلار در هر اونس است. همچنین سطح پشتیبانی نخست نقره در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 26.165 دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی 26 دلار در هر اونس قرا رگرفته است. 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.