صعود طلا به بالاترین سطح دو هفته ای / تاثیرپذیری فلزات گرانبها از داده های تولید ناخالص داخلی

صعود طلا به بالاترین سطح دو هفته ای / تاثیرپذیری فلزات گرانبها از داده های تولید ناخالص داخلی

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ روند صعودی فلزات گرانبها همچنین پس از جلسه FOMC و سخنرانی جروم پاول رییس فدرال رزرو اندکی افزایش یافته است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی آگوست با 32.20 دلار افزایش به قیمت 1831.90 دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با 0.943 دلار افزایش به قیمت 25.82 دلار در هر اونس معامله شد.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران روز گذشته همچنان در حال ارزیابی جلسه بازار کمیته آزاد فدرال رزرو بوده‌اند. پاول در کنفرانس خبری خود پس از نشست اعلام کرد که عجله‌ای برای اجرای برنامه کاهش خرید اوراق قرضه در سال جاری ندارد و به دلیل تقویت اقتصادی کنونی، قصدی برای عقب‌نشینی از سیاست‌های پولی سازگار بانک مرکزی نخواهد داشت. همین بخش از سخنرانی پاول موجب قدرت گرفتن قیمت طلا و نقره آن هم پس از تردید اولیه انتشار بیانیه FOMC شد. این سخنرانی همچنین کاهش شاخص دلار آمریکا و ثابت نگهداشتن بازده اوراق قرضه خزانه داری دولتی را نیز به دنبال داشته است.

آخرین آمارها از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بیانگر رشد 6.5 درصدی سالانه در سه ماهه دوم سال بوده است این در حالی است که تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم قبلا 8.4 درصد پیش‌بینی می‌شد. این در حالی است که اندازه گیری هزینه‌های مصرف شخصی بیانگر افزایش حدود 6.4 درصدی است. هزینه‌های مصرف شخصی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.7 درصد افزایش یافته است. اندازه‌گیری این شاخص نشان می‌دهد که مصرف کنندگان نسبت به ادامه روند افزایشی تورم در ماه‌های آینده نگران هستند.

همزمان روز گذشته شورای جهانی طلا WGC اعلام کرد که همچنان تقاضای طلای جهانی به سطح پیش از شیوع و همه‌گیری کرونا بازنگشته است. بر اساس اعلام این شورا تقاضای طلا در نیمه نخست سال 2021 به کمترین میزان خود از سال 2008 تاکنون رسیده است. در دوره سه ماهه آوریل تا ژوئن تقاضای جهانی طلا با ثبت رقم 955.1 متریک تن حتی به میزان 960.5 متریک تن مدت مشابه سال 2020 دست نیافت. این در حالی است که میزان تقاضای طلا در سه ماهه دوم سال 2019 به میزان 1132.1 متریک تن ثبت شده است. با این وجود بانک‌های مرکزی در فاصله آوریل تا ژوئن 2021 بیش از هر دوره سه ماهه دیگری در طول دو سال گذشته طلا خریداری کرده‌اند. شورای جهانی طلا همچنین اعلام کرد: صندوق‌های معاملاتی طلا در سه ماهه دوم سال جاری میزان قابل توجهی به ذخایر طلای خود افزودند.

بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده در معاملات روز گذشته در محدوده 1.27 درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت 1850 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی 1800 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی 1835 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 1850 دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا 1815 دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم 1800 دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارها همچنان بیانگر یک روند نزولی دو ماه و نیمه هستند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی 26.91 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی 24.515 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره 26 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 26.15 دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی 25.50 دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی 25.25 دلار در هر اونس قرار گرفته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.