صعود دلار با چاشنی برگزیت

صعود دلار با چاشنی برگزیت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ایسنا، معاملات روز چهارشنبه بازار ارز کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار گرفت. هر چند برای نخستین بار در ماجرای برگزیت، مجلس این کشور با 329 رای موافق در برابر 299 رای مخالف با لایحه پیشنهادی دولت در خصوص برگزیت موافقت کرد […]

به گزارش سیگنال به نقل از ایسنا، معاملات روز چهارشنبه بازار ارز کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار گرفت. هر چند برای نخستین بار در ماجرای برگزیت، مجلس این کشور با 329 رای موافق در برابر 299 رای مخالف با لایحه پیشنهادی دولت در خصوص برگزیت موافقت کرد اما پس از مخالفت 322 نماینده با زمان بندی پیشنهادی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که این لایحه را پس خواهد گرفت.

اکنون اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرد که مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تمدید کند یا خیر. این مهلت یک هفته دیگر به پایان می رسد اما امیدها نسبت به خودداری از سناریو خروج سخت افزایش یافته است. جونیچی ایشی‌کاوا- استراتژیست ارزی در موسسه ” آی جی سکیوریتیز” گفت: پوند روی لبه قرار دارد. ریسک یک خروج بدون توافق کمتر شده است اما هنوز نااطمینانی‌های سیاسی وجود دارد.

پوند با 0.16 درصد کاهش به 1.2856 دلار رسید تا زیان این هفته خود در برابر دلار را به 0.86 درصد برساند.

 پیش‌تر بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور گفته بود انگلیس را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا در سی و یکم اکتبر خارج خواهد کرد. مجلس این کشور شدیدا با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف است و لایحه‌ای را در این خصوص برای الزام دولت به حصول توافق با اتحادیه اروپا پیش از ترک این اتحادیه تصویب کرده و به تایید ملکه رسانده است.

در معاملات روز سه شنبه بازارهای ارز، هر دلار آمریکا به 1.3104 دلار کانادا افزایش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای 1.3639 دلار سنگاپور مبادله شد. همچنین هر یورو به 1.1121 دلار رسید تا اندکی از جایگاه روز گذشته خود عقب‌نشینی کند.

از سوی دیگر مواضع آمریکا و چین بر سر اختلافات تجاری به یکدیگر نزدیک تر شده است. چین پیشنهاد داده که تعرفه وارداتی بر بخش بزرگی از سویا وارداتی خود از آمریکا را بردارد و مقامات کاخ سفید از تمایل آمریکا به مذاکره سخن گفته اند.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با 0.15 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 108.32 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با 0.32 درصد افزایش به ازای 1.4614 دلار مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با 0.2 درصد افزایش در مقایسه با روز قبل به سطح 97.545 واحد رسید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.