صرافی کریپتو دات کام قصد دارد خدمات مخصوص سرمایه‌گذاران نهادی آمریکایی را متوقف کند

صرافی کریپتو دات کام قصد دارد خدمات مخصوص سرمایه‌گذاران نهادی آمریکایی را متوقف کند

صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com) اعلام کرده است که از تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) دیگر از سرمایه‌گذاران نهادی خود در کشور آمریکا پشتیبانی نمی‌کند. این صرافی بین‌الملیی که دفتر مرکزی آن در کشور سنگاپور قرار دارد، اعلام کرده است که به‌دلیل تقاضای پایین سرمایه‌گذاری نهادی در کشور آمریکا قصد دارد خدمات خود را متوقف کند.

کریپتو دات کام اعلام کرده که تصمیم جدید خود را از قبل به سرمایه‌گذاران نهادی‌اش اطلاع داده است. با این وجود، اپلیکشین موبایل و پلتفرم این صرافی همچنان در آمریکا فعال است و سرمایه‌گذاران خرد می‌توانند با استفاده از آن به بازار مشتقات ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشند.

البته کریپتو دات کام تأکید کرده که ممکن است در آینده خدمات خود برای سرمایه‌گذاران نهادی آمریکایی را دوباره راه‌‌اندازی کند. گفتنی است که ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد) ماه پرچالشی برای صرافی‌های ارز دیجیتال در کشور آمریکا بوده؛ چراکه در هفته گذشته، کمیسیون بورس و أوراق بهادار آمریکا (SEC) از صرافی‌های بایننس و کوین بیس به‌دلیل معامله أوراق بهادار غیرمجاز و ثبت‌نشده‌ای مثل سولانا و کاردانو شکایت کرده است.

به نظر می‌رسد که قانون‌گذاران آمریکایی پس از سقوط صرافی FTX تصمیم گرفته‌اند فشار خود بر بازار ارزهای دیجیتال را افزایش دهند. در ۲۴ ساعت گذشته هم فشار فروش بازار به‌شدت رشد کرده و قیمت بیت کوین به محدوده ۲۵۵۰۰ دلار سقوط کرده است. علاوه بر این، قیمت اتریوم به محدوده ۱۷۵۰ دلار رسیده و بسیاری از آلت کوین‌ها هم با سقوطی ۲۰ درصدی مواجه شده‌اند.

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها