صادرات ۱۱۰ میلیون لیتر فراورده نفتی از خراسان رضوی

صادرات ۱۱۰ میلیون لیتر فراورده نفتی از خراسان رضوی

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در هشت ماه امسال 110 میلیون لیتر فرآورده نفتی شامل گازوئیل و بنزین از طریق جایگاه‌ها و فروش از این استان صادر شده است.

علی رسولیان دوشنبه شب در نشست کمیته نرخ گذاری سوخت مرزی استان افزود: تقاضای بسیار برای صادرات گاز مایع از بازارچه مرزی دوغارون در خراسان رضوی وجود دارد که این موضوع در دست بررسی است.

وی نرخ جدید فروش سوخت از طریق جایگاه‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی در مرز‌های این استان را به ازای هر لیتر 80 هزار ریال تعیین کرد و ادامه داد: این تغییر نرخ به علت افزایش قیمت سوخت در کشور‌های همسایه، هزینه‌های کرایه حمل و بار نفت کش‌ها و هزینه‌های جانبی دیگر انجام شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اقدام به قطع توزیع سوخت بین مرزنشینان کرده و در صدد فروش سهم سوخت مرزنشینان از طریق بورس و پرداخت عواید حاصل از آن از مسیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها به مرزنشینان است.

وی افزود: طی 19 مرحله پرداخت کمک نقدی 440 میلیارد ریال به حساب مرزنشینان استان واریز شده که به هر یک از 18 هزار و 800 خانوار جوار مرز دوغارون 18 میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی نیز گفت: در هشت ماه امسال صادرات فرآورده‌های نفتی از استان در قالب اختصاص 20 میلیون لیتر فرآورده نفتی به جایگاه عرضه سوخت در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، 9 میلیون لیتر به بازارچه دوغارون، 23 میلیون لیتر به جایگاه عرضه فرآورده در مرز دوغارون، 12.5 میلیون لیتر فروش داخل باک کامیون در دوغارون و 20 میلیون لیتر فرآورده نیز از طریق بندرعباس به ایستگاه سنگ بست منتقل و از طریق ترانشیپمنت از مرز بوده است.

علی اصغر اصغری افزود: در این مدت اختصاص فرآورده نفتی به جایگاه‌های عرضه سوخت در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون 270 درصد، بازارچه دوغارون 210 درصد و پایانه مرزی دوغارون 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: طی آبان ماه امسال چهار میلیون و 500 هزار لیتر فرآورده به جایگاه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اختصاص یافته که به 2 هزار و 500 کامیون داده شده است و دلیل اصلی مصرف زیاد فرآورده در این جایگاه توقف بیش از حد کامیون‌ها و ترافیک در مرز است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی گفت: در ماه جاری نیز 9 میلیون لیتر فرآورده به بازارچه مرزی دوغارون، 23 میلیون لیتر به جایگاه عرضه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، 12 میلیون لیتر برای فروش به کامیون‌ها در مرز دوغارون و پنج میلیون لیتر به فروش کامیون‌ها در لطف آباد اختصاص یافته است.

وی بر تغییر نرخ فروش فرآورده نفتی در مرز‌های خراسان رضوی تاکید کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها تصویب نرخ 80 هزار ریالی برای فروش هر لیتر فرآورده نفتی در مرز پیشنهاد می‌شود.

اصغری ایجاد ترانشیپمنت در تاسیسات ریلی “سنگ بست” و همچنین برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت مرز جدید “شمتیغ” را در توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی موثر دانست.