شکل‌گیری روند جدیدی از فعالیت‌های مجرمانه در دارک وب

شکل‌گیری روند جدیدی از فعالیت‌های مجرمانه در دارک وب
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، گزارش سه‌ماهه‌ی سوم بخش مقابله با تهدید وب‌سایت Armor از دارک وب نشان می‌دهد که کلاهبرداران پول‌های کثیف را تنها در ازای دریافت ۱۰ تا ۱۲ سنت به ازای هر دلار به خریدارانی که تمایل دارند هزینه را به صورت بیت کوین پرداخت کنند، می‌فروشند. در این […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

گزارش سه‌ماهه‌ی سوم بخش مقابله با تهدید وب‌سایت Armor از دارک وب نشان می‌دهد که کلاهبرداران پول‌های کثیف را تنها در ازای دریافت ۱۰ تا ۱۲ سنت به ازای هر دلار به خریدارانی که تمایل دارند هزینه را به صورت بیت کوین پرداخت کنند، می‌فروشند. در این فعالیت مجرمانه خریداران ریسک ناشی از پول‌های کثیف را می‌پذیرند.

فعالیت مجرمانه جدید در دارک وب

 

مجرمان سایبری بسته‌های پولی ۲,۵۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ دلاری را در مقابل دریافت ۱۰-۱۲ درصد از ارزش بسته با استفاده از بیت کوین را به خریداران پیشنهاد می‌کنند.

هنگامی که خریدار رمزارزها را به حساب فروشنده منتقل کرد، جزئیات حساب بانکی، پی‌پل(PayPal) و یا وسترن یونیون(Western Union) را برای انتقال وجوه ارائه می‌کند. این معامله با حذف واسطه‌های معاملات(Money Mules) و یا پذیرفتن ریسک ورود به حساب‌های دیگر، ریسک و سود بسیار بالایی را نصیب خریداران می‌کند.

بر اساس این گزارش، واسطه‌ها افرادی هستند که با دریافت ۱۰ تا ۲۰ درصد از ارزش مبادلات، دارایی‌ها را میان حساب‌های موجود در صرافی‌ها جابجا می‌کنند. این افراد معمولا به منظور جلوگیری از جلب توجه در هنگام انتقال مبالغ بالا و یا ایجاد هشدار کلاهبرداری حساب‌های تجاری در بانک‌ها افتتاح می‌کنند که هزینه‌ی بالایی دارد.

باید توجه داشت که فروشندگان با خودداری از تملک وجوه، دارایی‌ها را به خریداران منتقل می‌کنند، بنابراین خریداران ریسک ناشی از مالکیت وجوه را بر عهده می‌گیرند.

یک پیشنهاد بسیار جذاب

کریس هینکلی(Chris Hinkley)، مدیر بخش مقابله با تهدید وب‌سایت Armor اظهار داشت:

این پیشنهاد برای افراد کلاهبرداری که دارای مهارت‌های فنی لازم نیستند و یا به شبکه‌ی قدرتمندی از واسطه‌ها به‌منظور نقد کردن وجوه دسترسی ندارند، جذاب است. این سرویس هوشمندانه کانال فروش حجم بالایی از داده‌های مالی زیر زمینی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. 

بر اساس گزارش کوینیت، استیون منوچین(Steven Mnuchin) وزیر خزانه‌دارای ایالات متحده آمریکا اخیرا ادعا کرده است که پول نقد به اندازه‌ی بیت کوین پتانسیل پولشویی ندارد. وی اظهار داشت که دولت ایالات متحده آمریکا قصد داشته از تبدیل شدن رمزارزها به روشی برای پولشویی جلوگیری کند.

 در حالی که رمزارزها به تسهیل فعالیت مجرمانه در دارک وب متهم می‌شوند، رسانه‌ها با ابراز شک و تردید و همچنین کمی شوخی به دیدگاه منوچین واکنش نشان دادند و اعلام کردند که استدلال وی ‌منطقی نیست. بخشی از این واکنش‌ها اینچنین بوده است:

«سیستم پولی کنونی هرگز برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده نشده است، اما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که رمزارزها همانند سیستم کنونی برای فعالیت‌های غیر قانونی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند! متوجه شدیم.»

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها