شورای استخراج بیت کوین: ایلان ماسک هیچ‌ نقشی در تصمیم‌گیری‌های ما ندارد

شورای استخراج بیت کوین: ایلان ماسک هیچ‌ نقشی در تصمیم‌گیری‌های ما ندارد

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

شورای استخراج بیت کوین (Bitcoin Mining Council) روز گذشته در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، هیچ نقشی در این شورا ندارد.

به گزارش کوین تلگراف، همزمان با تشدید مباحث پیرامون آثار زیست‌محیطی بیت کوین، شورای استخراج بیت کوین روز پنجشنبه با راه‌اندازی وب‌سایت خود رسماً آغاز به‌کار کرد.

این شورا در وب‌سایت رسمی‌اش خود را با عنوان «انجمن داوطلبانه و آزاد استخراج‌کنندگان بیت کوین متعهد به شبکه و اصول اساسی آن» توصیف کرده و وظیفه‌اش را ترویج شفافیت، تایید اقدمات خوب و تقویت آموزش عنوان می‌کند.

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، که یکی از اعضای مؤسس این شورا است، روز پنجشنبه یک فراخوان را برای پیوستن به این شورا در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.

شورای استخراج بیت کوین یک انجمن داوطلبانه و آزاد استخراج‌کنندگان بیت کوین است که به این شبکه و اصول اساسی آن متعهد هستند. ما به‌دنبال ارتقای شفافیت، اشتراک اقدامات برتر و آموزش مزایای بیت کوین و استخراج آن به عموم هستیم. به ما بپیوندید.

این سازمان متشکل از گروهی از شرکت‌های استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی است که به مسائل انرژی آگاه هستند. تشکیل چنین شورایی برای اولین بار در اواخر ماه مه توسط ایلان ماسک در یک توییت پیشنهاد شد، اما او بعدها توضیح داد که هیچ نقشی در این شورا نخواهد داشت. وب‌سایت رسمی شورا تلاش کرده تا اینگونه بر این موضوع تاکید کند:

ایلان ماسک هیچ نقشی در شورای استخراج بیت کوین ندارد. مشارکت او فقط در حد پیوستن به یک کنفرانس آموزشی با گروهی از شرکت‌های آمریکای شمالی برای بحث درباره استخراج بیت کوین بود.

علاوه بر مایکرواستراتژی، دیگر اعضای مؤسس این شورا شامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، شرکت استخراج بلاک چین آرگو (Argo)، شرکت فناوری بلاک چین هایو (Hive) و شرکت استخراج بیت کوین رایوت (Riot) هستند.

اعضای مؤسس همه هزینه‌های اداری را تامین خواهند کرد و از همه استخراج‌کنندگان بیت کوین از سراسر جهان دعوت کرده‌اند که به این شورا ملحق شوند. در وب‌سایت رسمی شرایط استخراج‌کنندگان برای پیوستن به این شورا اینگونه تشریح شده است:

باور داشته باشد که شفافیت پیرامون استفاده از انرژی برای استخراج مهم است و موافقت کند که به‌صورت داوطلبانه ترکیب انرژی و نرخ هش خود را برای اهداف تحقیقاتی و آموزشی به اشتراک بگذارد.

شورای استخراج بیت کوین به‌منظور تحلیل روندهای استخراج، همکاری با پژوهشگران این صنعت، جمع‌آوری داده برای اهداف آموزشی و تقویت رشد صنعت استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی، نشست‌هایی را به‌صورت فصلی برگزار خواهد کرد.

این گروه تاکید کرده که کاملاً مستقل از شبکه بیت کوین است و به‌هیچ‌وجه قصد برهم زدن غیرمتمرکز بودن آن را ندارد.

ما به دنبال تغییر ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین یا اصول اساسی آن نیستیم، بلکه در تلاش هستیم که آگاهی پیرامون بیت کوین و استخراج آن را افزایش دهیم.

وب‌سایت رسمی شورا اضافه کرد که این شورا معتقد است که مصرف انرژی بیت کوین یک اشکال نیست، بلکه یک قابلیت است که امنیت فوق‌العاده‌ای را برای شبکه فراهم می‌کند.

به‌تازگی پس از اظهارات ایلان ماسک در مورد تاثیرات زیست‌محیطی استخراج ارزهای دیجیتال، مصرف جهانی انرژی برای عملیات استخراج موردتوجه قرار گرفته است.

شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI) تخمین می‌زند که مصرف برق سالانه بیت کوین در حال حاضر چیزی بین مصرف برق دو کشور هلند و امارات متحده عربی است.

سلطه چین بر استخراج بیت کوین به دلیل سخت‌گیری اخیر دولت این کشور علیه استخراج ارزهای دیجیتال در حال کاهش است. این در حالی است که با امکان بهره‌مندی شرکت‌های استخراج در آمریکا از انرژی تجدیدپذیر ارزان در ایالاتی مانند تگزاس، سلطه ایالات متحده بر استخراج بیت کوین در حال افزایش است.

تعداد شرکت‌هایی که به خاطر وفور این انرژی تجدیدپذیر عملیات استخراج خود را در آمریکا راه‌اندازی می‌کنند در حال رشد است.

شرکت نرم‌افزار استخراج لوکسور (Luxor) و شرکت خدمات مالی و فناوری سازمانی بیت کوین نیویورک دیجیتال انوستمنت گروپ (NYDIG) به‌تازگی شراکتی را برای تقویت رشد این صنعت آغاز کرده‌اند.

در میانه این مباحث، کشور همسایه چین، یعنی قزاقستان، به‌دلیل شرایط خاص جغرافیایی یکی از بزرگ‌ترین برندگان این تحولات شده است؛ زیرا بسیاری از استخراج‌کنندگان بزرگ پس از اعمال ممنوعیت‌های اخیر در چین اقدام به مهاجرت به قزاقستان کرده‌اند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.