شهید سردار سرتیپ عباس نیلفروشان که بود؟

شهید سردار سرتیپ عباس نیلفروشان که بود؟
خلاصه اخبار

سردار «سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت، به شهادت رسید.

– سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان یکی از فرماندهان برجسته و شناخته‌شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که نقش مهمی در تقویت جبهه مقاومت در منطقه داشت.

سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه بود که شامگاه ششم مهرماه 1403 در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونی به منطقه ضاحیه بیروت لبنان و در عملیات ترور سید حسن نصرالله، به همرزمان شهیدش پیوست.

شهید نیلفروشان، همواره در صف مقدم حمایت از جریان مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان منطقه‌ای بوده است.

او همچنین به عنوان یک فرمانده استراتژیک، نقش بسزایی در هماهنگی بین نیرو‌های مقاومت در سراسر منطقه ایفا کرده است. نیلفروشان با پایبندی به اصول انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم منطقه، از جمله مردم فلسطین و لبنان، همواره بر اهمیت مبارزه با ظلم و استکبار جهانی تاکید کرده است.

عبّاس نیلفروشان سال 1345 در اصفهان زاده شد. او در 14 سالگی به‌عنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های غرب و سپس جنوب رفت و در طول جنگ ایران و عراق با سمت‌های مختلفی در لشکر 14 امام حسین و لشکر 8 زرهی نجف اشرف ایفای نقش کرده است.

شهید سردار عباس نیلفروشان؛ معاون عملیات سپاه که بود؟

سردار نیلفروشان در سال‌های خدمت مسئولیت‌های مختلفی از جمله: فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و معاونت عملیات لشکر 8 نجف در زمان فرماندهی احمد کاظمی، جانشینی فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین، معاونت اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان معاونت سرتیپ محمدرضا زاهدی را در کارنامه نظامی خود داشت.

معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، معاونت عملیات ستاد کل سپاه، ریاست دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس سپاه)، آموزش و تربیت نیروی انسانی، از جمله مسئولیت‌های مختلف ایشان در لباس سبز پاسداری بوده است که در همه این مسئولیت‌ها موفق و سربلند بوده است.

شهید سردار عباس نیلفروشان؛ معاون عملیات سپاه که بود؟

نیلفروشان بعد از اتمام جنگ، تحصیل خود را ادامه داد و با مدرک دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه امام حسین (ع) در همین دانشگاه با رتبه دانشیاری از اعضای هیئت علمی بود و در دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه امام حسین (ع) نیز تدریس می‌کرد.

منبع: میزان

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *