شناسایی زیان ۴۲۰ریالی “فنورد” برای سال مالی ۱۳۹۷

شناسایی زیان ۴۲۰ریالی “فنورد” برای سال مالی ۱۳۹۷
خلاصه اخبار

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در صورت های مالی ۱۲ماهه به ازای هرسهم ۴۲۰ریال زیان شناسایی کرده است.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در صورت های مالی ۱۲ماهه به ازای هرسهم ۴۲۰ریال زیان شناسایی کرده است. 

 شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی ۲۹اسفند۱۳۹۷ به ازای هرسهم ۴۲۰ریال زیان شناسایی کرده است.

این شرکت در دوره مالی مورد گزارش زیان عملیاتی را ۴۹میلیارد و ۴۲۷میلیون ریال، زیان خالص را ۶۰میلیارد و ۴۱۶میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره ۹۵میلیارد و ۸۰۵میلیون ریال اعلام کرد.

«فنورد» در نظر دارد در ۳ماهه ابتدای سال ۱۳۹۸ تولید ۲۳هزار تن ورق و فروش آن است. همچنین در برآوردی که از نرخ فروش در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ داشته آن را افزایش دیده و با توجه به جایگزینی مواد اولیه و تفاوت قیمت آن با نرخ فروش ورق در سال۱۳۹۸ شاهد حاشیه سود بیشتری باشد. علاوه بر این با توجه به افزایش نرخ ارز، نرخ خرید مواد اولیه، مکمل های آن و قطعات یدکی در سال ۱۳۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

این شرکت رشد نرخ مواد اولیه و قطعات یدکی بسیار شدید تر از نرخ رشد فروش محصولات تولیدی است.

«فنورد» اعلام کرد که با توجه به اینکه جهت اجرای پروژه تولید ورق های فولادی عریض لازم است برای تکمیل ماشین آلات خط نورد عریض موجود که باید در کنار استند خریداری شده قرار گیرد تا خط کامل تولید ورق عریض آماده بهره برداری شود، ماشین آلات دیگری شامل کوره پیش گرم، دستگاه اجر دستگاه پوسته زدا، دستگاه صاف کن ورق و بستر خنک سازی ورق های تولید شده، قیچی برای برش سر ورق و همچنین ترانس برق خریداری و سالن های تولیدی و لوازم جانبی مانند جرثقیل ها تماماً با برآوردی که در سال ۹۲ شرکت مشاوران صنعتی ایران انجام داده است که در آن زمان نیز به علت تأمین امکانات مالی و عدم وجود فضای کافی برای احداث سالن برای این خط و بحث ورود و خروج تریلی ها برای تأمین مواد اولیه و فروش محصول تولیدی برابر ۱۷میلیون دلار برآورد شده که با ارزش دلار به قیمت روز برابر یک هزار و ۷۰۰میلیارد ریال می شود، که اگر هزینه های ساخت داخل را نیز با تورم به روز شود حداقل حدود ۲هزار میلیارد ریال باید سرمایه گذاری داشته باشد.

همچنین برای تأمین مواد اولیه و گردش صحیح تولید نیاز به نقدینگی هزار میلیارد ریالی نیاز است و این در حالی است که بازار کشش مصرف تولید ۳۰۰هزارتن ورق عریض ساختمانی را ندارد. با عنایت به اینکه شرکت امکان دسترسی به تامین سرمایه مزبور را ندارد، لذا فروش دستگاه استند موجود ورق عریض منطقی است. هیات مدیره بنا به تکلیف مجمع در اسرع وقت اقدام لازم جهت فروش انجام خواهد داد. از سوی دیگر با توجه به کارهای مهم انجام شده در شرکت نورد و تولید قطعات فولادی می توان به احداث خط جدید تولید پلیت های فولادی اشاره کرد و امید است که در ماه های اولیه سال ۱۳۹۸ این خط بتواند راه اندازی گشته و در مواقعی که بازار کشش خرید ورق را ندارد یا قیمت های آن کمتر از شمش در بازار است، با جایگزینی تولید پلیت به جای اسلب و فروش مستقیم آن، درآمد بهتری را برای شرکت ایجاد کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها