شمش روی؛ بیشترین کالایی که زنجانی ها صادر می‌کنند

شمش روی؛ بیشترین کالایی که زنجانی ها صادر می‌کنند

به گزارش سیگنال به نقل از اخبار فولاد،

به گزارش اخبار فولاد،  میرهاشم سیداحمدی در گفت وگویی، اظهار کرد: صادرات 10 ماهه امسال اداره کل گمرک استان زنجان از نظر ارزشی 203 میلیون و 639 هزار و 765 دلار و از نظر وزنی 123 میلیون و 481 هزار و 455 کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش دلاری و 10 درصد افزایش وزنی داشته است.

وی با اشاره به عمده کالاهای صادراتی که بیشترین ارزش دلاری را دارد، افزود: عمده کالاهای صادراتی شمش روی، پروفیل، کاغذ فلوتینگ، خشکبار، ترانسفورماتور، مصنوعات از سنگ، محصولات لبنی، بنتونیت، پلیمر پروپیلن و شمش سرب بوده است.

این مسئول با اشاره به عملکرد بخش واردات، ادامه داد: واردات 10 ماهه امسال از نظر ارزشی 278 میلیون و 654 هزار و 286 دلار و از نظر وزنی 344 میلیون و 91 هزار و 517 کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش دلاری و 9 درصد افزایش وزنی داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی خاک روی، خمیر چوب، کاغذ و مقوای بازیافتی، ماشین آلات خط تولید، نخ پلی آمید، نخ پلی استر، پودر جاذب، پلی آمید و نوار پلاستیکی، تنظیم کننده ولتاژ، سکسیونر، قطعات اتصال عایق و مقره، ورق فولادی، کاغذ تحریر، کاغذ کرافت، کاغذ تیشو و کاغذ سیگار، آوات از الیاف سنتیک، پارچه نبافته و روغن صنعتی بوده است.

سیداحمدی خاطرنشان کرد: درصد زیادی از واردات کالا به استان، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید بوده و کالای نهایی تولید شده خاصی به استان وارد نمی شود، این در حالی است که از استان، ماده اولیه که امکان استفاده آن در استان وجود دارد نیز خارج نمی شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.