“شفن” فراتر از برآوردها عمل کرد

“شفن” فراتر از برآوردها عمل کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، پتروشیمی فن‌آوران در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ درآمد یک هزار و ۴۸۲ میلیارد تومانی ساخته است که ۷% بالاتر از پیش بینی درآمد ساخته است.  پتروشیمی فن‌آوران در شهریور ماه با فروش ۶۳ هزار تن از محصولات و به طور خاص فروش ۴۹ […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، پتروشیمی فن‌آوران در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ درآمد یک هزار و ۴۸۲ میلیارد تومانی ساخته است که ۷% بالاتر از پیش بینی درآمد ساخته است.

 پتروشیمی فن‌آوران در شهریور ماه با فروش ۶۳ هزار تن از محصولات و به طور خاص فروش ۴۹ هزارتن متانول درآمد ۱۵۷ میلیارد تومانی ساخته است. درآمد تجمیعی شفن در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ مبلغ یک هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان است که ۸۳% از درآمد شرکت در این دوره مربوط به فروش متانول است.

 

میانگین درآمدی شفن در پی افزایش نرخ فروش متانول رشد کرد

شفن به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ مبلغ ۲۰۳ میلیارد تومان درآمد ساخته است که میانگین درآمدی شفن در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ به ۲۴۷ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین میانگین درآمد ماهانه شفن رشد ۴۴ میلیارد تومانی داشته است. میانگین مقدار فروش شفن در دوره شش ماهه نسبت به سال مالی ۹۷ کاهش ۲ هزار تنی داشته است اما نرخ فروش متانول رشد ۲۴ درصدی داشته است. بنابراین افزایش نرخ فروش متانول موجب شده است درآمد شفن رشد ۴۴ میلیارد تومانی داشته باشد.

درآمد شفن به پایین‌ترین سطح درامد ماهانه رسید

شفن در شهریور ماه درآمد ۱۵۷ میلیارد تومانی ساخته است که در واقع پایین‌ترین سطح درآمد ماهانه شرکت از ابتدای سال است. شفن در فروردین ماه درآمد ۲۷۷ میلیارد تومانی ساخته است اما درآمد شرکت در شهریور ماه با کاهش ۱۲۰ میلیارد تومانی به ۱۵۷ میلیارد تومان رسیده است. شفن در فروردین ماه ۹۴ هزار تن متاول فروخته است که مقدار فروش در شهریور ماه به ۴۹ هزار تن رسید. بنابراین مقدار فروش متانول کاهش ۴۵ هزار تنی داشته است. همچنین نرخ فروش متانول در شهریور ماه نسبت به فروردین ماه کاهش ۵ درصدی داشته است. بنابراین درآمد شهریور ماه شفن به دلیل کاهش مقدار فروش متانول و کاهش نرخ فروش ان کاهش یافته است و به پایین‌ترین سطح درآمدی طی شش ماه اول سال رسیده است.

شفن فراتر از پیش بینی‌ها عمل کرد

شفن برای سال مالی ۹۸ درآمد ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومانی پیش بینی کرده است که در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ درآمد یک هزار و ۴۸۲ میلیارد تومانی ساخته است. بنابراین ۵۷% از درآمد برآوردی را پوشش داده است که ۷% بالاتر از برآوردها عمل کرده است. شفن در نیم سال اول توانسته به طور کامل مقدار فروش برآوردی متانول را پوشش دهد و همین موضوع موجب شده است در کنار افزایش نرخ فروش متانول فراتر از پیش بینی‌ها عمل کند.

 

شفن در انتظار شناسایی سود خالص یک هزار میلیاردی

شفن در صورت مالی میان دوره‌ای سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ با حاشیه سود ۶۶ درصدی، سود خالص ۵۶۷ میلیارد تومانی شناسایی کرده است. بنابراین در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ماه انتظار می‌رود، شفن سود خالص ۹۷۸ میلیارد تومانی شناسایی نماید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها