شـرط معافیت حق بیمه کارفرمایان

شـرط معافیت حق بیمه کارفرمایان

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاینبه نقل از ایسنا، سعید ممبینی اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام شده از سوی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و بر اساس بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی این مشکل رفع شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: آن دسته از کارفرمایان کارگاه‌های دارای جواز فعالیت (پروانه کسب صنفی و …) که قبل از صدور بخشنامه 140/3 به شماره 1000/99/6532 مورخ 1399/07/19 برابر مقررات از تسهیلات موضوع قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا میزان پنج نفر کارگر بهره‌مند شده‌اند، در صورت جابجایی کارگاه و انتقال به مکان جدید (همان کارفرما و فعالیت) با احراز شرایط قانونی می‌توانند کما فی السابق از معافیت حق بیمه سهمکارفرمایی موضوع قانون اخیر بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: ضمنا کارگاه‌های زیر پنج نفر در 38رسته نیز در این رابطه دیده شده‌اند و با بررسی اتاق اصناف ایران و با همکاری مجلس شورای اسلامی موضوع به روزرسانی لیست رسته‌های مشمول و افزایش برخی مشاغل در دستور کار قرار دارد.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”bank”} /–>