شستا کی بورسی می‌شود؟

شستا کی بورسی می‌شود؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، اواسط تابستان بود که وزیر تعاون از ورورد شستا به بورس خبر داد و با وجود اینکه قرار بود این اتفاق تا پایان مهرماه صورت بگیرد هنوز شاهد درج نماد شستا در هیچ یک از تابلوهای معاملاتی بازار سهام نیستیم؛ اتفاقی که مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، اواسط تابستان بود که وزیر تعاون از ورورد شستا به بورس خبر داد و با وجود اینکه قرار بود این اتفاق تا پایان مهرماه صورت بگیرد هنوز شاهد درج نماد شستا در هیچ یک از تابلوهای معاملاتی بازار سهام نیستیم؛ اتفاقی که مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران ابراز امیدواری کرده که تا پایان امسال رخ دهد. 

 یکی از تاکیدات رئیس‌جمهوری خروج دستگاه‌های دولتی، نهادها و سازمان‌های عمومی از بنگاه‌داری بوده است و در این راستا قرار شد سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) در بورس عرضه شود تا به گفته محمد شریعتمداری – وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی – این وزارتخانه از بنگاه‌داری به سمت سهام‌داری حرکت کند.

گرچه طبق گفته‌های وزیر تعاون قرار بود این اتفاق در مهرماه صورت بگیرد، اما در نهایت در ۲۳ آذرماه پس از چندین ماه جلسه پذیرش شستا در محل سازمان بورس و اوراق بهادار تهران برگزار شد و مدیرعامل این مجموعه پیش از جلسه مذکور، در این مورد توضیح داد که با توجه به تاکیدات ویژه ریاست جمهوری و پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و البته همکاری مجدانه سازمان بورس و بورس تهران، به زودی بازار سرمایه شاهد عرضه سهام این مجموعه بزرگ اقتصادی خواهد بود. همچنین مستندات لازم برای طرح در جلسه پذیرش و ارائه به اعضای هیات پذیرش آماده شده است. پس از پذیرش، وارد مراحل عملیاتی عرضه در بازار سهام می‌شویم.

اکنون در این باره علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با تاکید بر اینکه هنوز زمان عرضه سهام شستا در بورس مشخص نیست، اظهار کرد: جلسه پذیرش شستا در بورس، برگزار شد و هیات پذیرش نکاتی داشتند که به شرکت اعلام کردند.

به گفته او، این نکات اکثرا در راستای شفاف سازی، اطلاعات مازاد، اقدامات برای برخی دارایی‌هایی بود که باید انجام شود تا جلسه هیات پذیرش مجدد برگزار شود.

صحرایی تاکید کرد: تلاش می‌شود عرضه سهام شستا در بورس قبل از سال جدید صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران درباره اینکه چند درصد سهام شستا در بورس عرضه می‌شود؟ نیز گفت: هنوز مشخص نیست چند درصد سهام عرضه خواهد شد.

 
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها