شستا در ماهی که گذشت سهام کدام شرکت‌ها را خرید؟ / نگاهی به پرتفوی شرکت سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی در خرداد ماه

شستا در ماهی که گذشت سهام کدام شرکت‌ها را خرید؟ / نگاهی به پرتفوی شرکت سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی در خرداد ماه

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاینسیده زینب رزم گیر؛ در خرداد ماه سال 1400، ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با حدود 228میلیارد تومان افزایش به حدود 125هزار و 68میلیارد تومان رسید. افزایش هزار و 558میلیارد تومانی ارزش شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (از گروه حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات)، بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت. همچنین سرمایه گذاری صدر تامین با 938میلیارد تومان رشد و شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با افزایش 697میلیارد تومانی ارزش بازار، در رده‌های بعد قرار گرفتند. از طرف دیگر حق تقدم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با هزار و 971میلیارد تومان بیشترین افت را در پرتفو این شرکت تجربه کرد.

«شستا» در سومین ماه از سال جدید، بیش از هزار و 534میلیارد تومان سهام شرکت سرمایه گذاری صدر تامین، 774میلیارد تومان اوراق مشارکت پذیرفته شده در بورس، 267میلیارد تومان سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، 163میلیارد تومان سهام سرمایه گذاری سیمان تامین، خریداری کرد. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در این مدت حدود 100میلیارد تومان در اوراق مشارکت خارج از بورس و چهار هزار و 675میلیارد تومان در خدمات ارتباطی رایتل سرمایه‌گذاری کرد. در مجموع سرمایه‌گذاری این شرکت در شرکت‌های خارج از بورس حدود چهار هزار و 775میلیارد تومان بود.

در پایان خرداد ماه، مالکیت «شستا» در صنعت محصولات شیمیایی، بیش از 32درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی «شستا» را به خود اختصاص داده است.

گروه مخابرات با 15.7درصد و گروه سرمایه‌گذاری‌ها با 14.7درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی قرار دارند.

شستا

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.