شرکت ویتانا توانست در ۳ماهه منتهی به ۲۹ اسفند۱۳۹۷ برای هر سهم ۳۱۱ریال سود بسازد.

شرکت ویتانا توانست در ۳ماهه منتهی به ۲۹ اسفند۱۳۹۷ برای هر سهم ۳۱۱ریال سود بسازد.
خلاصه اخبار

شرکت ویتانا در اطلاعات و صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ برای هرسهم ۳۱۱ریال سود ساخت که در مقایسه با مدت مشابه در سال مالی۱۳۹۶ با رشد ۱۵۵درصدی همراه شد.

به گزارش سیگنال به نقل رادیوسهام، شرکت ویتانا در اطلاعات و صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ برای هرسهم ۳۱۱ریال سود ساخت که در مقایسه با مدت مشابه در سال مالی۱۳۹۶ با رشد ۱۵۵درصدی همراه شد.

این شرکت سود عملیاتی این دوره را با رشد ۶۲ درصدی به ۱۶۹میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۱۵۵درصدی به ۱۸۶میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را با افت ۳۴درصدی به ۲۰۴ میلیارد ریال رسید.

«غویتا» در این دوره توانسته پنج هزار و ۱۳۰تن به ارزش ۶۸۸میلیارد و ۷۸۸میلیون ریال انواع محصولات خود را به فروش برساند که ۹۱۰تن آن را صادر و چهار هزار و ۲۵۶ تن را در بازار داخلی فروخته است.

براساس پیش بینی های این شرکت طی برآوردی که برای ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ داشته است در نظر دارد فروش خود را به سه هزار و ۵۵۳ میلیارد و ۳۷۶میلیون ریال برساند.

اهداف و برنامه های راهبردی این شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات دارد به این شرح است که شرکت همچنان مدیریت بر هزینه ها و افزایش بهره وری در جهت بهبود شرایط و تحقق و سودآوری در سالهای آتی است، لذا در خصوص تمرکز ویژه بر تولید محصولات با برندهای جدید جهت ایجاد بستر مناسب برای کسب سهم بیشتر بازار و کاهش هزینه ها است.
از سوی دیگر براساس برآوردی که «غویتا» از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد اعلام شده است که افزایش نرخ فروش محصولات در سال مالی جاری تابعی از افزایش قیمت مواد اولیه و کشش بازار و محصولات رقبا است که با توجه به روند پیش رو انتظار می رود ۲۰ تا ۲۵ درصد به نرخ محصولات اضافه شود.

همچنین پیش بینی شرکت در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه با توجه به نوسان قیمت ها در سال جاری افزایشی پیش بینی می شود.

این شرکت یادآور شد که مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از بانک صنعت و معدن و مبلغ ۸۰ میلیارد ریال از بانک ملت دریافت کرده است که بابت تامین مالی بوده است. علاوه بر این در برآوردی که «غویتا» از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی دارد اعلام شده که در سال مالی جدید شرکت در حال پیگیری دریافت تسهیلات از بانک ها جهت پیشبرد اهداف خود است که این که قطعا در سال جاری اتفاق خواهد افتاد و که میزان هزینه مالی این وام ها رشد قابل توجهی نسبت به سال مالی قبل خواهد داشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.

برچسب‌ها