شرکت بلاک چینی Elliptic: از XRP در کارهای غیر قانونی استفاده می شود!

شرکت بلاک چینی Elliptic: از XRP در کارهای غیر قانونی استفاده می شود!

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

براساس یک گزارش جدید از شرکت تحقیقاتی بلاکچینی Elliptic، مجرمان از XRP برای انجام فعالیت های غیرقانونی خود استفاده می کنند، هر چند که استفاده از XRP کمتر و ضعیف تر از بیت کوین است.

Elliptic در گزارشی که منتشر کرد گفت:

حدود ۴۰۰ میلیون دلار معادل XRP را می توان در برخی از طرح های پانزی و فعالیت های darknet مشاهده کرد. این مقدار در حالی که ممکن است زیاد به نظر برسد اما تنها ۰.۲ درصد از تراکنش های XRP را شامل می شود. در حالی که در شبکه بیت کوین، ۸۲۹ میلیون دلار معادل بیت کوین یا به عبارتی ۰.۵ درصد از معاملات این شبکه در وب تاریک انجام شده است.

تام رابینسون، دانشمند ارشد و یکی از بنیان گذاران Elliptic می گوید: صرفنظر از این مقدار، این قضیه نشان می دهد که فعالیت های غیر قانونی با استفاده از این کوین وجود دارد. بنابراین، اگر شما مسئولیت رسیدگی به برخی از این تراکنش ها را دارید، باید آن را چک کنید چون قطعا نمی خواهید که سازمانتان به پولشویی متهم شود.

بانک ها به جای نگرانی، آگاهی خود را افزایش دهند!

چنین نگرانی هایی به ویژه برای بازار هدف XRP که اکثرا موسسات مالی را شامل می شوند، حاد هستند. ریپل که حدودا ۶۰ درصد از مالکیت xrpها، توزیع و فروش آن ها را در اختیار دارد؛ در چند سال اخیر در حال توسعه نرم افزارهای بانکی است که از XRP استفاده می کند.

سخنگوی Ripple گفت:

مانند دیگر ارزهای دیجیتال، XRP منبع باز و غیر متمرکز است و برای هر کسی در دسترس است و می تواند از آن استفاده کند. ریپل تراکنش های XRP را فعال کرده است و همچنین امنیت آن از طریق موسسات قانونمند تامین می شود.

شرکت های بلاک چینی مانند Elliptic درگیر حل مسائل و مشکلات کریپتو در رابطه با چیزهایی مانند مواد مخدر، سلاح، مواد سو استفاده جنسی و مواد مخدر به عنوان یک سرویس هستند. به گفته رابینسون، در مورد XRP، بیشتر تراکنش ها مربوط به کلاهبرداری ها و سیستم های پانزی هستند.

به عنوان مثال، طرح سرمایه گذاری به نام Plus Token  که کلاهبرداری بود، در اوایل سال جاری، مقامات چین شش نفر از اتباع چینی را که مظنون طرح ریزی این رسوایی بودند در جزیره آرام دستگیر کردند که میلیاردها دلار از طریق کریپتو از مردم چین و کره جنوبی جمع آوری کرده بودند.

در دارک وب XRP نیز پذیرفته می شود!

افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال برای خرید چیزهایی مانند اطلاعات کارت های اعتباری به سرقت رفته در دارک وب وجود داشته است و Elliptic تعدادی از این سایت ها را ردیابی کرده است که XRP را در کنار سایر ارزهای دیجیتال قبول می کردند.

Ripple قصد دارد تا یک پل ارتباطی کریپتویی ارزان و کارآمد برای اتصال بانک ها فراهم کند که پرداخت های برون مرزی تسهیل می بخشد. در سال ۲۰۱۵، این شرکت در میان اولین شرکت های کریپتویی بود که از شبکه اجرایی جرایم مالی (FinCEN) مورد نظارت قرار گرفت. اما این مساله به عنوان نقطه نظر مثبت در صنعت کریپتو به شمار می آمد، زیرا به این معنا بود که ریپل نسبت به دیگر شرکت های کریپتویی در آن زمان تحت نظارت قرار داشت.

رابینسون گفت:

هر جایی که شما یک مکانیزم انتقال ارزش دارید، احتمالا استفاده غیرقانونی از آن وجود دارد، من فکر می کنم داشتن شفافیت در آن و اینکه بدانید چه چیزی در حال رخ دادن است می تواند به کاهش نگرانی بانک ها کمک کند.

Elliptic مورد علاقه ی شرکت هایی که قصد استفاده از XRP را دارند!

برای شفافیت بیشتر، Elliptic تنها با XRP سروکار داشته است و این شرکت گفت: ما هیچ تعاملی با شرکت Ripple نداشته ایم.

یک سرمایه گذار بزرگ XRP، درشرکت هلدینگ SBI ژاپن که قبلا به عنوان سرمایه گذاری Softbank شناخته می شد، در اوایل سال جاری حدود ۲۳ میلیون دلار سرمایه گذاری در Elliptic سرمایه گذاری کرد.

Tomoyuki Nii، مامور اجرایی سرمایه گذاری خارجی در شرکت سرمایه گذاری SBI، در مصاحبه ای گفت که بانک آنها به Elliptic روی آورده است زیرا Elliptic یکی از بهترین شرکت های راهکارهای بلاک چینی است وقتی پای  xrp در میان باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.