شرکت ارائه‌دهنده شاخص‌های بورس آمریکا برای ارزهای دیجیتال هم شاخص می‌سازد

شرکت ارائه‌دهنده شاخص‌های بورس آمریکا برای ارزهای دیجیتال هم شاخص می‌سازد

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

S&P DJI، شرکتی که به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات شاخص‌های بازارهای بورس آمریکا شناخته می‌شود، قصد دارد یک شاخص ویژه بازار ارزهای دیجیتال عرضه کند.

به گزارش «The Block»، این شرکت قصد دارد تا با همکاری شرکت‌های لوکا رفرنس (Lukka Reference) و لوکا پرایم (Lukka Prime)، یک شاخص ویژه ارزهای دیجیتال عرضه کند. شرکت شاخص‌های S&P Dow Jones‌ در سال 2012 توسط شرکت «S&P Global» ایجاد شد. شاخص‌های S&P500‌ و شاخص صنعتی داوجونز از جمله شاخص‌هایی هستند که توسط این شرکت ایجاد شده‌اند. گفته می‌شود که S&P DJI از اطلاعاتی نظیر قیمت صرافی‌های مختلف، قیمت در بازارهای فرابورسی و کیف پول‌ها برای ایجاد این شاخص استفاده کند.

S&P DJI امیدوار است که به‌زودی کارهای عرضه این شاخص تمام شود و شاهد عرضه آن باشیم. انتظار می‌رود این شاخص به شرکت‌های مدیریت دارایی کمک کند تا ابزارهای سرمایه‌گذاری ویژه خود را بسازند. از جمله این ابزارها می‌تواند به محصولات قابل معامله در بورس (ETP) اشاره کرد. برنامه‌های S&P DJI برای عرضه این شاخص نشان می‌دهد که در سال 2021 شاهد اتمام کارهای مربوطه باشیم.

پیتر رافمن (Peter Roffman) مدیر بخش نوآوری‌های جهانی و استراتژی‌های S&P DJI، در اظهارنظری عنوان کرد:

برای بیش از یک دهه، S&P DJI سردمدار ایجاد شاخص‌های مرتبط و نوآورانه و همچنین معیارهایی بوده است که بازتابی از رشد و تکامل بازارهای مختلف جهانی داشتند. با توجه به رشد روزافزون دارایی‌های دیجیتال نظیر ارزهای دیجیتال، زمان مناسب برای ایجاد معیارهایی قابل‌اتکا، مستقل و کاربرپسند رسیده است.

نباید فراموش کرد که S&P DJI تنها شرکتی نیست که در حوزه ارائه شاخص‌های بازارهای ارزهای دیجیتال فعالیت دارد. نزدک (Nasdaq)، یکی از بازارهای سهام بزرگ در دنیا، پیش‌تر شاخص ارزهای دیجیتال نزدک را با همکاری شرکت برزیلی هشدکس (Hashdex) راه‌اندازی کرد. این شاخص به‌عنوان معیار اصلی صندوق قابل‌معامله در بورس بازار سهام برمودا استفاده می‌شود. در سال 2018 هم شرکت بلومبرگ ال‌پی (Bloomberg LP)، شاخص ارزهای دیجیتال گلکسی بلومبرگ (Galaxy Bloomberg Crypto Index) را عرضه کرد که از ارزهای دیجیتال شاخص بازار تشکیل شده بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.