شرکت‌های فعال در حوزه‌ی ماینینگ، به سمت استفاده از انرژی پاک در حرکت هستند

شرکت‌های فعال در حوزه‌ی ماینینگ، به سمت استفاده از انرژی پاک در حرکت هستند

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بیت‌کوینِ پاک

شرکت آرگو بلاک‌چین(Argo Blockchain) که در زمینه‌ی استخراج بیت کوین فعالیت دارد، روز پنج‌شنبه از خرید دو مرکز داده‌ی بزرگ در کشور کانادا خبر داد. طبق اعلامیه‌ی منتشر شده در رابطه با این موضوع، هر دو مرکز تقریباً به طور کامل از انرژی برق‌آبی(انرژی الکتریکی تولیدی از نیروی آب که در رده‌بندی انرژی‌های پاک و پایدار قرار دارد) برای استخراج بیت کوین استفاده خواهند کرد.

خرید این دو مرکز داده‌ی در واقع بخشی از اهداف بلند مدت این شرکت برای استخراج رمزارز بیت کوین به روش‌های کاملاً سازگار با محیط زیست است. آرگو در بیانیه‌ی فوق‌الذکر اعلام نموده که «این پایگاه‌های داده بخشی مهم از چشم‌انداز استخراج رمزارز به روش پاک است».

همچنین اعلام شده که این دو مرکز داده مجموعاً بالغ بر 20 مگاوات ظرفیت تولید برق پاک داشته و در حال حاضر «بخش قابل توجهی» از تجهیزات استخراج رمزارز Argo را در خود جای داده‌اند. در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال 2021، این شرکت استخراج رمزارز در مجموع 387 واحد BTC استخراج نموده و بالغ بر 13 میلیون پوند درآمد خالص داشته است.

آرگو Argo انرژی پاک تجدیدپذیر استخراج بیت کوین
آرگو

به گفته‌ی پیتر وال(Peter Wall) مدیر اجرایی شرکت آرگو «خرید مراکز داده در کشور کانادا نشان دهده‌ی یک نقطه‌ی عطف دیگر برای این شرکت است، زیرا ما می‌خواهیم کنترل بیشتری بر روند استخراج رمزارز و هزینه‌های جاری داشته باشیم».

بیت کوین، سبز یا قرمز؟

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، چند روز قبل آقای ایلان ماسک(Elon Musk) مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد که این شرکت به دلیل نگرانی‌های مربوط به محیط زیست و مصرف بسیار بالای فرآیند استخراج رمزارز، روند پذیرش رمزارز بیت کوین را متوقف کرده است.

وی در بخشی از بیانیه‌ی خود که در رابطه با این موضوع منتشر کرده بود توضیح داد که «ما نگران افزایش سریع سطح استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج بیت کوین و تایید تراکنش‌های آن هستیم، به ویژه ذغال سنگ که دارای بدترین میزان انتشار گاز در بین تمام سوخت‌های موجود است».

سخنگوی صنعت برق ماینینگ ایران استخراج رمزارز

پس از این نیز گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌دهد بخشی از صحبت‌های آقای ایلان ماسک صحیح است. در این گزارش گفته شده که میزان انرژی مصرفی شبکه‌ی بیت کوین برابر است با 61 میلیون پوند ذغال سنگ سوخته، متوسط مصرف 9 میلیون خانه برای یک سال یا انرژی لازم برای حرکت یک وسیله‌ی نقلیه‌ی مسافرتی به اندازه‌ی 138 میلیارد مایل! همچنین گفته شده که اگر شبکه‌ی بیت کوین را یک کشور در نظر بگیریم، قطعاً از لحاظ سطح مصرف انرژی در لیست 30 کشور برتر جهان قرار می‌گرفت.

البته این آمار و ارقام همراه با ابراز نگرانی دوستداران محیط زیست نسبت به مصرف بسیار بالای فرآیند استخراج رمزارز باعث شده تا صنعت ماینینگ به سمت بهره‌گیری از انرژی پاک و انرژی تجدیدپذیر حرکت کند. طبق آمار منتشر شده توسط دانشگاه کمبریج، حدود 39 درصد از انرژی مصرفی شبکه‌ی بیت کوین در حال حاضر توسط منابع انرژی تجدیدپذیر تامین می‌شود.

نظر شما در رابطه با رویکرد آرگو بلاک‌چین و استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای استخراج رمزارز بیت کوین چیست؟ آیا تمام شرکت‌ها و فعالان این حوزه می‌توانند به سمت استفاده از انرژی پاک و دوستدار محیط زیست حرکت کنند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.