شرط‌بندی ناکام روی ادامه رشد قیمت بیت کوین؛ بیش از ۵.۵ میلیارد دلار لیکویید فقط در ۲۴ ساعت

شرط‌بندی ناکام روی ادامه رشد قیمت بیت کوین؛ بیش از ۵.۵ میلیارد دلار لیکویید فقط در ۲۴ ساعت

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

سقوط 17 درصدی قیمت بیت کوین طی 24 ساعت باعث لیکویید شدن 5.64 میلیارد دلار موقعیت معاملاتی در پلتفرم‌های مشتقه (بازار آتی و اختیار) شد. معامله‌گران در این موقعیت‌ها با استفاده از اهرم (قرض‌گرفتن پول از صرافی) روی افزایش قیمت بیت کوین شرط‌بندی کرده‌ بودند.

به گزارش کوین تلگراف، همزمان با سقوط بیش از 17 درصدی ارزش بیت کوین، بازار معاملات آتی شاهد حجم انبوهی از لیکویید شدن در سراسر بازار بود.

لیکویید شدن زمانی روی می‌دهد که موقعیت‌های آتی دارای اهرم به آستانه مشخصی سقوط کنند. برای نمونه، اگر قیمت 5 درصد کاهش یابد، موقعیتی با اهرم 10 برابری لیکویید می‌شود؛ در این صورت سرمایه‌گذار تمام پول خود را از دست می‌دهد.

اگر بازار معاملات آتی بیت کوین دارای اهرم بالا یا تعداد معامله‌گران بیش‌ازحد شلوغ باشد، یک حرکت جزئی در قیمت می‌تواند به لیکویید شدن انبوه بیانجامد.

به گفته تحلیلگران شرکت تحلیل داده‌های سانتیمنت (Santiment)، یک آدرس مشخص مسئول دومین تراکنش بزرگ بیت کوین در سال جاری است.

بیش از 2,700 بیت کوین درست قبل از سقوط قیمت این ارز دیجیتال منتقل شد. این تراکنش بزرگتر از ورودی 2,000 بیت کوینی بود که پیش از سقوط 4,000 دلاری بیت کوین در ماه مارس 2020 مشاهده شد.

تحلیلگران در این باره عنوان کردند:

همان‌طور که دیروز اشاره کردیم، یک جهش 11 درصدی در مبادلات ورودی وجود داشت که اصلاح قیمت بیت کوین را از سقف تاریخی 58,300 دلار آغاز کرد. کاوش بیشتر در داده‌ها نشان داد یک آدرس مسئول دومین تراکنش بزرگ بیت کوین در سال جاری است که 2,700 توکن را وارد کیف پول و بلافاصله اقدام به فروش کرد. همین آدرس در ماه مارس سال گذشته دقیقاً همزمان با اصلاح پنجشنبه سیاه، 2,000 بیت کوین وارد کرد. این آدرس در یک سالی که ایجاد شده، به‌طورکلی 73 تراکنش با حجم کلی ورودی 91,935 واحد بیت کوین انجام داده و به‌فاصله چند دقیقه اقدام به انتقال همه آن‌ها کرده است.

مجموع سرمایه‌های لیکوییدشده

این احتمال وجود دارد که فروش عمده در بازار آنی باعث شده است که بازار معاملات آتی شاهد فشار شدید فروش از سوی موقعیت‌های خرید (long) باشد که در حال لیکویید شدن بودند.

هنگامی‌که بیت کوین در 22 فوریه وارد فاز اصلاح شد، نرخ تامین بودجه (Funding rate) معاملات آتی بیت کوین حتی باوجود تداوم کاهش در حدود 0.15 درصد بود.

این روند نشان‌دهنده دو چیز بود: خریداران دارای اهرم بیش از به‌شدت در حال خرید هر کف قیمتی بودند، و بازار حتی وقتی‌که احیای قیمت روی داد، همچنان داغ بود.

در نتیجه، خریداران جدید طی روند نزولی کوتاه‌مدت به‌طور مداوم لیکویید می‌شدند و به یک چرخه شدید لیکویید شدن آبشاری شدت می‌بخشیدند.

بااین‌حال، یک معامله‌گر با نام مستعار «Byzantine General» آن را «زلزله هماهنگ» توصیف کرد و گفت که این روندی سالم است.

اگر بیت کوین براثر اخبار موسوم به «قوی سیاه» یا برخی ناهنجاری‌ها سقوط می‌کرد، جای نگرانی وجود داشت. اما این معامله‌گر بر حضور شمار نسبتاً بالای سفارش‌های خرید تاکید کرد تا نشان دهد که خریداران منتظر هستند تا برای خرید در کف قیمت اقدام کنند.

او گفت:

خوشحالم که نشانه‌هایی می‌بینم که این [رویداد] یک زلزله هماهنگ بود، چراکه این بدان معناست که بیت کوین هنوز صعودی است و بازیگران بزرگ فقط می‌خواهند که سفارش‌هایشان پر شود. اگر از قبل برنامه‌ریزی نشده بود، آن وقت خیلی وحشتناک‌تر بود.

در کوتاه‌مدت، بسیار مهم است که بیت کوین از منطقه حمایتی 45,000 دلاری دفاع کند تا اطمینان یابیم که چرخه کوتاه‌مدت به «نزولی» وارد نمی‌شود. پایین‌تر از این منطقه، احتمال اصلاح عمیق‌تر و طولانی‌مدت‌تر به‌سرعت افزایش می‌یابد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.