شرایط دریافت وام خودرو / تسهیلات خرید خودرو به چه کسانی تعلق می گیرد؟

شرایط دریافت وام خودرو / تسهیلات خرید خودرو به چه کسانی تعلق می گیرد؟
خلاصه اخبار

افراد می‌توانند برای دریافت تسهیلات وام خودرو از طریق بانک‌ها یا شرکت‌های لیزینگ و خودروساز اقدام کنند. شرایط دریافت وام از هر یک از این نهادها به تبع متفاوت است و الزامات خاص خود را دارد. اما تنها در صورتی که تصمیم گرفته‌ باشید از یکی از شرکت‌های خودروسازی ایرانی ماشین بخرید این وام به شما تعلق می‌گیرد.

اقتصادآنلاین_هانا پاکمند؛ وام خودرو یکی از انواع وام‌های بانکی است که سالانه مورد استقبال زیادی واقع می‌شود و با توجه به افزایش قیمت خودرو در سال اخیر بسیاری از مردم برای دریافت این وام درخواست داده‌اند. اما این وام همچون سایر وام‌های بانکی الزاماتی دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. دریافت تسهیلات وام خودرو از بانک‌های دولتی و خصوصی تنها برای خرید از شرکت‌های خودروسازی ایرانی امکانپذیر است و برای خرید خودروهای خارجی تسهیلاتی به افراد ارائه نمی‌شود.

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین

اقتصادآنلاین_هانا پاکمند؛ وام خودرو یکی از انواع وام‌های بانکی است که سالانه مورد استقبال زیادی واقع می‌شود و با توجه به افزایش قیمت خودرو در سال اخیر بسیاری از مردم برای دریافت این وام درخواست داده‌اند. اما این وام همچون سایر وام‌های بانکی الزاماتی دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

دریافت تسهیلات وام خودرو از بانک‌های دولتی و خصوصی تنها برای خرید از شرکت‌های خودروسازی ایرانی امکانپذیر است و برای خرید خودروهای خارجی تسهیلاتی به افراد ارائه نمی‌شود.

 اما در این میان اعتبار مشتری نزد بانک اهمیت فراوانی برای دریافت این وام دارد. به طوری که اولویت‌بندی برای دریافت تسهیلات خودرو بر حسب این اعتبار است. شغل و مبلغ واریزی فیش حقوقی افراد و وضعیت موجودی حساب متقاضی نیز برای بانک اهمیت بسیاری دارد.

علاوه بر داشتن 18سال تمام برای ثبت نام این وام، متقاضی وام نباید سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه در سیستم بانکی کل کشور داشته باشد. همچنین علاوه بر میزان مبلغ واریزی فیش حقوقی متقاضی وام، میزان حقوق دریافتی ضامن یا ضامنان باید نشان دهد که متقاضی توان بازپرداخت اقساط تسهیلات را دارد.

شرایط گرفتن تسهیلات وام خودرو در انواع بانک‌ها با شرکت‌های لیزینگ و خودروساز با یکدیگر متفاوت است. در بانک‌های دولتی و خصوصی تنها در بحث ضمانت سخت‌گیرانه عمل می‌شود اما با گرفتن تسهیلات از شرکت‌های لیزینگ و خودروساز سند خودروی متقاضی وام تا پایان اقساط وام در رهن شرکت فروشنده باقی می‌ماند.

جدول وام

برای دریافت وام خرید خودرو به یک الی چند ضامن که کارمند رسمی یا مشتری تاییدشده بانک مورد نظر هستند، نیاز است. اما نکته مهم این است که پس از طی کردن مراحل احراز صلاحیت دریافت وام مبلغ مورد نظر نهایتا در وجه و نام گروه خودروساز صادر می‌شود نه متقاضی وام.

مبلغ این وام از 150 میلیون ریال تا سقف 500 میلیون ریال است. محاسبه اقساط وام خودرو به این شکل است که بازپرداخت آن معمولاً در 36 ماه یا سه سال صورت می‌گیرد. متقاضی برای دریافت این وام باید حساب قرض‌الحسنه‌ای داشته باشد که برای تسهیل روند دریافت وام بهتر است بین سه تا شش ماه و گاهی یک سال از زمان افتتاح حساب قرض‌الحسنه فرد گذشته باشد.

بهتر است برای اطلاع از مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات وام خودرو به بانک یا شرکت لیزینگ و خودروساز مورد نظر مراجعه شود اما به طور کلی مدارک موردنیاز برای وام خودرو عبار است از اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی متقاضی به همراه اصل و کپی کارت ملی ضامن یا ضامنان، گواهی اشتغال به کار یا فیش حقوقی متقاضی، معرفی ضامنی که مورد قبول بانک باشد، اصل و کپی فیش حقوقی ضامن یا ضامنان، یک قطعه عکس از متقاضی، پیش‌فاکتور خرید خودرو از یکی از نمایندگی‌های مجاز داخل کشور، سه عدد تمبر مالیاتی و اصل و کپی اسناد مالکیت، کارت و بیمه‌نامه خودرو با امضای نمایندگی فروش خودرو.

 منبع جدول: سایت رده

برچسب‌ها