“شبهرن” یکساله ۲۷۸۲ریال سود تلفیقی ساخت

“شبهرن” یکساله ۲۷۸۲ریال سود تلفیقی ساخت
خلاصه اخبار

شرکت نفت بهران در صورتهای مالی تلفیقی ۱۲ماهه سود هرسهم را دو هزار و ۷۸۲ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی ۱۳۹۶، رشد ۳۲درصدی را تجربه کرد.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت نفت بهران در صورتهای مالی تلفیقی ۱۲ماهه سود هرسهم را دو هزار و ۷۸۲ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی ۱۳۹۶، رشد ۳۲درصدی را تجربه کرد. 

 شرکت نفت بهران در اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ سود هر سهم را دو هزار و ۷۸۲ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی ۱۳۹۶، رشد ۳۲درصدی را تجربه کرد.

این شرکت سود عملیاتی خود را افزایش ۳۰درصدی مبلغ ۹هزار و ۱۱۷میلیارد ریال، سود خالص را با افزایش ۶۳درصدی مبلغ هفت هزار و ۲۳۲میلیارد ریال و سود انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی با افزایش ۸۱درصدی مبلغ شش هزار و ۸۷۶میلیارد ریال اعلام کرد.

گفتنی است؛ «شبهرن» در صورت های مالی شرکت اصلی سود هرسهم را دو هزار و ۷۹۸ریال اعلام کرده است و سود عملیاتی را هفت هزار و ۹۹۱میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را هفت هزار و ۱۵۷میلیارد ریال اعلام کرد.

در گزارش منتشر شده، اهداف و برنامه های راهبردی شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام شده است که به افزایش رقابت در بازار و دامپینگ قیمتی رقبا در محصولات سطح پایین (Economy و Commercial) اشاره دارد. همچنین سیاست بهران حرکت به سمت محصولات سطح بالا (Fuel Economy و Long Life) و کسب سهم حداکثری در این بازار است وکسب ارزش افزوده بالاتر از طریق فروش محصولات با ارزش تر است. علاوه بر محصولات روانکار داخلی، در محصولات جانبی صادراتی نیز تمرکز بهران بر تولید و صادرات محصولات TDAE به جای اکسترکت و پارافین قالبی به جای اسلک واکس خام است. برآیند این عوامل موجب می شود تا سبد محصولات داخلی و صادراتی بهران با ارزشتر شود.

«شبهرن» در برآوردی که از تغییرات عوامل بهای تمام شده داشته اعلام کرد که افزایش در نرخ ارز سبب می‌شود قیمت تمام‌شده کالاهایی از جمله روانکار ها که تولید آنها وابسته به واردات مواد اولیه و نهاده‌های تولید است، افزایش یابد. همچنین افزایش قیمت نفت و به تبع آن افزایش قیمت لوبکات (خوراک اصلی پالایشگاه های روغن سازی) از عوامل موثر در بهای تمام شده است.

در برنامه‌های با اهمیت این شرکت اعلام شده است که «شبهرن» در جهت توسعه و ترویج فروش محصولات شرکت سیاست های پیشبرد فروش روغن های با سطح کیفی بالا به خصوص محصولات نیمه سینتتیک و تمام سینتتیکرا به اجرا درمی آورد، همچنین با خودروسازان جهت دریافت تاییدیه‌های محصولات ادامه همکاری خواهد داشت. این شرکت قصد دارد تاییدیه شرکت های OEM خارجی و داخلی را دریافت و تمدید کند و طرح های مرتبط با ارتقای جایگاه برند بهران را اجراکند. گفتنی است؛ افزایش ارتباط با صنایع، افزایش حضور در نمایشگاههای تخصصی و علمی، اجرای طرح های ایجاد ارتباطات سیستماتیک با مشتریان از برنامه های مهم این شرکت است.

لازم به ذکر است؛ طبق نامه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت روغن موتور بنزینی به میزان ۷۰درصد و روغن موتور دیزلی به میزان ۶۰درصد موافقت شد که قیمت های جدید در گروه محصولات مذکور در سال ۱۳۹۸ اعمال شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها