“شبندر” برای هر سهم سود ۱۰۵ تومانی شناسایی کرد

“شبندر” برای هر سهم سود ۱۰۵ تومانی شناسایی کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت پالایش نفت بندر عباس در سال مالی ۹۷ با درآمد ۴۶ هزار ۹۰۸ میلیارد تومانی سود خالص سه هزار و ۹۴۸ میلیارد تومانی ساخته و برای هر سهم سود خالص ۲۸۶ تومانی شناسایی کرده است. شرکت پالایش نفت بندر عباس در دوره سه ماه منتهی به خرداد ۹۸ با […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت پالایش نفت بندر عباس در سال مالی ۹۷ با درآمد ۴۶ هزار ۹۰۸ میلیارد تومانی سود خالص سه هزار و ۹۴۸ میلیارد تومانی ساخته و برای هر سهم سود خالص ۲۸۶ تومانی شناسایی کرده است.

شرکت پالایش نفت بندر عباس در دوره سه ماه منتهی به خرداد ۹۸ با درآمد ۱۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومانی سود خالص هزار و ۴۵۳ میلیارد تومانی ساخته و برای هر سهم سود خالص ۱۰۵ تومانی شناسایی کرده است.

افزایش مقداری و قیمتی محصولات شبندر

مقدار فروش شبندر از سه میلیون و ۹۸۳ هزار متر مکعب در سه ماهه منتهی به خرداد ۹۷ با رشد ۱۱۵ هزار مترمکعبی به چهار میلیون و ۹۸ هزار متر مکعب در سه ماهه منتهی به خراد ۹۸ رسیده است.

بنزین موتور، نفت گاز و نفت کوره از محصولات اصلی شرکت به شمار می‌روند که نرخ‌گذاری این محصولات توسط دولت انجام می‌گیرد. نرخ فروش این محصولات طی سال ۹۷ و بهار ۹۸ مسیر افزایشی را طی کرده است. به طور مثال میانگین قیمتی بنزین موتور در سال مالی ۹۷ به ازای هر متر مکعب دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است که این قیمت در بهار ۹۸ به چهار میلیون و ۴۸۴ هزار تومان رسیده است. همچنین میانگین قیمتی هز متر مکعب نفت گاز در سال مالی ۹۷، دو میلیون و ۹۹۲ هزار تومان است که در بهار ۹۸ به چهار میلیون و ۹۱۷ هزار تومان رسیده است. بنابراین نرخ فروش محصولات شبندر در بهار ۹۸ با ادامه روند افزایشی به افزایش درآمد شرکت کمک کرده است.

درآمد عملیاتی شبندر ۱۲۸ درصد افزایش یافت

با توجه به افزایش مقداری فروش شبندر در سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین افزایش نرخ فروش محصولات در طی این دوره، درآمد شرکت با افزایش ۱۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان رسیده است. در پی افزایش قیمت نفت خام و نرخ تسعیر ارز بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شبندر با رشد ۱۲۸ درصدی به ۱۵ هزار و ۴۵۶ میلیارد تومان رسیده است.

در پی افزایش درامد عملیاتی و بهای تمام شده درامدهای عملیاتی شبندر در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سود ناخالص شبندر با رشد ۱۴۸ درصدی به هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان رسیده است، اما به دلیل رشد چشمگیر هزینه‌های فروش، اداری و عمومی سود عملیاتی شرکت افزایش ۱۲۸ درصدی داشته و به هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان رسیده است و در نهایت سود خالص شبندر با رشد ۱۲۵ درصدی به هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان رسیده است. با توجه به سود خالص هزار و ۴۵۳ میلیارد تومانی، شبندر برای هر سهم سود خالص ۱۰۵ تومانی شناسایی کرده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۲۵ درصدی داشته است.

انتظار افزایش حاشیه سود برای عملکرد آتی شرکت

با توجه به پیش‌بینی ثبات نسبی قیمت بین‌المللی نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی در سال ۲۰۱۹، و افزایش میانگین نرخ ارز نیما نسبت به سال ۱۳۹۷، در سال ۱۳۹۸ برای نرخ فروش محصولات و مواد اولیه افزایش پیش‌بینی می‌شود که موجب افزایش درآمد عملیاتی و بهای تمام شده درآمد عملیاتی می‌گردد. که برایند این موضوع به مقدار فروش بستگی دارد. با توجه به برنامه‌های شرکت جهت افزایش کیفیت محصولات و مذاکرات با شرکت‌های خارجی جهت بالابردن کیفیت محصولات تولیدی، به نظر می‌رسدف برایند افزایش نرخ فروش محصولات و مواد اولیه، افزایش سود ناخالص و افزایش حاشیه سود شبندر باشد. همانطور که در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ حاشیه سود ناخالص شرکت با رشد یک درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۱۱ درصد رسیده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها