شایعات تایید شد: پی‌پل، غول پرداخت جهان، وارد حوزه ارزهای دیجیتال می‌شود

شایعات تایید شد: پی‌پل، غول پرداخت جهان، وارد حوزه ارزهای دیجیتال می‌شود
به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

پی‌پل، غول حوزه پرداخت، به‌صورت رسمی اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۱ وارد حوزه ارائه خدمات ارزهای دیجیتال خواهد شد. پیش‌تر شایعاتی مبنی بر ورود پی‌پل به این حوزه منتشر شده بود ولی حالا این شایعات رسماً تایید شده‌اند.

به گزارش کوین تلگراف و بر اساس اعلام رسمی پی‌پل، کاربران این شرکت از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال از فروشگاه‌هایی که از خدمات پی‌پل بهره می‌برند، خرید کنند.

تسویه‌حساب‌ها در سیستم پی‌پل، همانند سرویس‌های نظیر بیت‌پی (BitPay)، به‌صورت ارزهای رایج انجام می‌گیرد. به‌عبارت دیگر، فروشنده هزینه کالا و خدمات خود را به‌صورت ارزهای فیات دریافت می‌کند و تبدیل ارز دیجیتال به ارز رایج توسط پی‌پل انجام خواهد گرفت.

پی‌پل اعلام کرده است که در ابتدای کار از ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت خدمات پرداخت خود به‌صورت ارزهای دیجیتال را با همکاری پکسوس (Paxos) ارائه می‌کند. پی‌پل همچنین موفق به اخذ مجوز از سازمان خدمات مالی ایالت نیویورک شده است.

علاوه بر خدمات پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتال، کاربران پی‌پل می‌توانند مستقیماً از طریق نرم‌افزار این شرکت، اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنند. برای این کار، پی‌پل یک کیف پول مخصوص ارائه خواهد کرد و خرید و فروش‌های کاربران از طریق این کیف پول انجام خواهد گرفت.

شرکت پی‌پل با بیش از ۳۴۶ میلیون حساب فعال، تنها در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۲۲۲ میلیارد دلار تراکنش را پردازش کرده است. این شرکت یکی از اعضای اولیه انجمن لیبرا هم بود. اما به‌دلیل فشار‌های قانون‌گذاران، ناچار به خروج از این انجمن شد.

اوایل امسال شایعاتی مبنی بر ورود پی‌پل به حوزه ارزهای دیجیتال منتشر شده بود. کاربران ارزهای دیجیتال همواره پی‌پل را به دلیل ذات متمرکز و سیاست‌های غیرمنصفانه در کنترل دارایی‌های کاربران مورد انتقاد قرار می‌دادند.