“شاراک” برای هر سهم سود ۴۵ تومانی شناسایی کرد

“شاراک” برای هر سهم سود ۴۵ تومانی شناسایی کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، پتروشیمی شازند در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ مقدار ۲۱۹ هزار و ۴۴۲ تن فروش داشته که از این مقدار فروش درآمد هزار و ۸۰۴ میلیارد تومانی را ساخته است که بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان بوده، بنابراین سود […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، پتروشیمی شازند در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ مقدار ۲۱۹ هزار و ۴۴۲ تن فروش داشته که از این مقدار فروش درآمد هزار و ۸۰۴ میلیارد تومانی را ساخته است که بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان بوده، بنابراین سود ناخالص شاراک در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ مبلغ ۴۱۸ میلیارد تومان است.

مقدار فروش کاهش یافت

شاراک در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۷، مقدار ۲۲۵ هزار و ۶۲۶ تن فروش داشته که در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ با کاهش ۶ هزار و ۱۸۴ تنی به ۲۱۹ هزار و ۴۴۲ تنی رسیده است.

نرخ فروش محصولات افزایش یافت

بررسی نرخ فروش محصولات در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ نسبت به قیمت میانگین سال ۹۷ حاکی از آن است که نرخ فروش کلیه محصولات به جز اتیلن گلایکول افزایشی بوده است.

در بازار داخلی پلی اتیلن سنگین، پلی پروپیلن و دو اتیل هگزانول از محصولات اصلی شازند بوده و در بازار صادراتی، پلی پروپیلن نیز از محصولات مهم به شمار می‌رود. بررسی نرخ فروش کلیه محصولات حاکی از رشد قابل توجه بوده که در این میان پلی پروپیلن در بازار داخلی ۷۳%، دو اتیل هگزانول ۱۴۷% و پلی اتیلن سنگین ۳۷% افزایش قیمت داشته است. در بازار صادراتی پروپیلن ۳۸% اقزایش یافته است.

درآمد شازند ۸۵۲ میلیارد تومان افزایش یافت

مقدار فروش شازند در سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است اما نرخ فروش محصولات در دوره سه ماهه ۹۸ نسبت به قیمت میانگین ۹۷ افزایش یافته است. به این تریتب درآمد شازند در سه ماهه بهار ۹۸ افزایشی بوده و با رشد ۹۰ درصدی (معادل ۸۵۲ میلیارد تومان) نسبت به دوره مشابه سال گذشته به هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان رسیده است.

 

کاهش حاشیه سود ناخالص شاراک/ افزایش حاشیه سود خالص

درامد شاراک در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد افزایش یافت اما بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی ۱۰۱ درصد رشد کرد این امر موجب شده است حاشیه سود شازند کاهش پیدا کند. حاشیه سود ناخالص شازند از ۲۷% به ۲۳% کاهش یافته است.

اما حاشیه سود عملیاتی شاراک به دلیل کاهش ۳۸ درصدی هزینه‌های فروشف اداری و عمومی و کاهش ۱۰۰ درصدی سایر هزینه‌های عملیاتی و افزایش یک میلیارد و ۷۳۸ میلیون تومانی سایر درآمدهای عملیاتی، افزایش یافت و از ۱۷% به ۲۰% رسید.

حاشیه سود خالص شرکت نیز به دلیل رشد ۱۱۶ درصدی سود خالص شرکت برخلاف حاشیه سود ناخالص افزایشی بوده و از ۱۷% به ۲۰% رسیده است. سود خالص در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ با رشد ۱۱۶ درصدی به ۳۶۷ میلیارد تومان رسیده است.

بنابراین با توجه به افزایش سود خالص شازند برای هر سهم سود ۴۵۵ ریالی در نظر گرفته است که سود هر سهم نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۱۶ درصدی داشته است.

نکات مثبت و منفی صورت مالی دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸

کاهش سود ناخالص: به دلیل افزایش بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی حاشیه سود ناخالص کاهش یافته است.

کاهش سایر هزینه‌های عملیاتی: برخلاف هزینه‌های عملیاتی که افزایش داشته است، هزینه‌های غیر عملیاتی شرکت کاهش داشته که می‌توان به کاهش هزینه‌های اداری و عمومی اشاره کرد.

هزینه مالی: هزینه مالی پتروشیمی شازند در این دوره و دوره‌های قبل صفر بوده که به دلیل کاهش تهسیلات دریافتی است.

درآمد غیرعملیاتی: به طور کلی افزایش سود خالص شازند در دوره سه ماهه به دلیل افزایش سایر درآمدهای عملیاتی و غیر عملیاتی است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها