شاخص دلار در نزدیکی پایین‌ترین سطح ۱۰ روز گذشته / قیمت جهانی طلا ثابت ماند

شاخص دلار در نزدیکی پایین‌ترین سطح ۱۰ روز گذشته / قیمت جهانی طلا ثابت ماند
خلاصه اخبار

در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار گزارش مربوط به تولید ناخالص داخلی چین هستند، قیمت طلا در اولین روز معاملات جهانی ثابت ماند و شاخص دلار در نزدیکی پایین‌‎ترین سطح 10 روز اخیر قرار گرفت.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار گزارش مربوط به تولید ناخالص داخلی چین هستند، قیمت جهانی طلا در اولین روز معاملات اسیایی ثابت ماند.

 این گزارش امروز منتشر می‌شود و تحلیلگران انتظار دارند تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال به ۶٫۲ درصد برسد. این اهسته‌ترین رشد اقتصادی سالانه چین از سال ۱۹۹۲ -طی ۲۷ سال گذشته- محسوب می‌شود.

در اولین روز معاملات بازارهای جهانی هر اونس طلا با قیمت هزار و ۴۱۵ دلار و ۳۴ سنت معامله شد.

در حالی که جنگ تجاری میان پکن و واشینگتن همچنان ادامه دارد، امار و ارقام ناامیدکننده از اقتصاد چین منجر به افزایش نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصادی جهان خواهد شد.

علاوه بر تولید ناخالص داخلی، فعالیت‌های بخش خرده‌فروشی، تولیدات صنعتی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری در ماه ژوین، از دیگر اطلاعاتی است که امروز منتشر خواهد شد. این داده‌ها نشان خواهد داد که ایا اقدامات حمایتی پکن کافی بوده یا دولت باید به تغییر سیاست‌ها فکر کند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، در حالی که اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت نظری در مورد قیمت جهانی طلا در هفته جاری نداشتند، سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی بازار این فلز گرانبها خوش‌بین بودند.

در عین حال، به دنبال افزایش انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره در ماه جاری میلادی دلار امریکا در نزدیکی پایین‌‎ترین سطح ۱۰ روز اخیر قرار گرفته است.

اظهارات هفته پیش جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو در کنگره موجب شد احتمال کاهشِ شدیدتر نرخ بهره بیشتر شود.

رییس فدرال‎رزرو که در صحن کنگره برای گزارش وضعیت اقتصادی امریکا حاضر شده بود، اعلام کرد: بسیاری از اعضای کمیته بازار باز وضعیت سیاسی پولی را متناسب با وضعیت اقتصادی می‌دانستند، اما در حال حاضر نظر برخی از انها تغییر کرده است. با توجه به فضای نااطمینانی به دلیل تنش‌های تجاری، ضعف اقتصاد بین‌الملل و کمبود فشارهای تورمی ناچار به بازنگری سیاست‌های بانک مرکزی برای حفظ قدرت اقتصادی خواهیم بود.

شاخص دلار که نرخ برابری ان در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، امروز در سطح ۹۶٫۸۶۵ واحد قرار گرفت.

این در حالی است که دلار استرالیا در معاملات امروز با رشد ۰٫۲ درصدی با قیمت ۰٫۷۰۲۴ دلار مبادله شد و دلار نیوزیلند هم ۰٫۱۸ درصد رشد را تجربه کرد.

همچنین یوان چین در برابر دلار تقویت شد و به بالاترین سطح از هفته گذشته رسید و هر دلار به ازای ۱۰۸٫۰۰ ین ژاپن مبادله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران