شاخص‌های فنی از افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهند

شاخص‌های فنی از افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهند

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

آماده‌ی جهش باشیم؟

از آنجا که قیمت رمزارز بیت کوین در طول یک سال گذشته بیش از ۴۷ درصد اصلاح ارزش را شاهد بود و دچار نوسان شده است، تصویر تغییرات کوتاه مدت این رمزارز بسیار ناخوشایند به نظر می‌رسد. این درحالیست که چند ساعت قبل نیز شاهد نوسان قیمت بودیم و ارزش این رمزارز تا مرز ۷۱۵۰ دلار نیز کاهش یافت و مسیر کاهش به سمت نقطه‌ی ۷ هزار دلاری را در پیش گرفت.

بیت کوین

به نظر می‌رسد که روند نزولی شش ماه گذشته همچنان ادامه دارد و تا پایان سال میلادی نیز هیچ تغییری چشم‌گیری در آن بوجود نخواهد آمد؛ نزدیک شدن باند‌های بولینگر(Bollinger Bands) به یکدیگر نیز نشان دهنده‌ی آن است که بیت کوین در حال آمده شدن برای یک حرکت بزرگ و حتی سقوط قیمت ناگهانی می‌باشد.

ادامه‌ی روند فعلی باعث خواهد شد که بیت کوین در عرض کم‌تر از یک ماه تا مرز ۶ هزار دلار نیز سقوط کند. نمودار‌های بلند مدت نیز نشان می‌دهند که تغییرات متوسط ۵۰ هفته‌ای بیت کوین هم اغلب حول نقاط حمایتی نوسان داشته است.

شایان ذکر است که تغییرات متوسط ۲۰۰ هفته‌ای بیت کوین در حال حاضر سطح ۵ هزار دلاری را برای این رمزارز به نمایش می‌گذارد؛ این سطح ۵ هزار دلاری می‌تواند به عنوان یک پلت‌فرم جهش قیمت عمل کرده و باعث آغاز یک روند صعودی برای بیت کوین باشد.

تکرار الگوها

با نگاهی جامع‌تر به نمودار تغییرات ارزش بیت کوین و بررسی تغییرات یک دهه‌ی گذشته‌ی این رمزارز متوجه می‌شویم که اکنون در مرحله‌ی بازگشت(Throwback) قرار داریم، مرحله‌ای که باعث خواهد شد بیت کوین الگوهای حرکتی سال گذشته‌ی خود را تکرار کند.

البته سقوط قیمت بیت کوین به میانه‌ی منطقه‌ی ۵ هزار دلاری فرصت انباشت و خرید زیادی را فراهم خواهد کرد، همانند آنچه سال گذشته در قیمت پایین‌تر از ۴ هزار دلار رخ داد و برخی توانستند با خرید بیت کوین سود چشم‌گیری بدست آورند.

نقاط «شکست» و «بازگشت» که بر روی نمودار فوق مشخص شده، با دو رویداد نیم شدن پاداش یا همان هالوینگ(Halving) قبلی مصادف شده‌اند؛ بنابراین اگر این روند برای سال ۲۰۲۰ و هالوینگ بعدی نیز تکرار شود، شاهد آن خواهیم بود که بیت کوین یک جهش افسانه‌ای انجام داده و همچنان می‌تواند سلطان صنعت رمزارزی باقی بماند.

سختی پیش از رسیدن به آسایش

کانترینگ کلارک(Cantering Clark) که یکی از مبادله‌گران شناخته شده و فعال در پلت‌فرم توییتر می‌باشد، روز ۹ام دسامبر با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت که هنوز تغییرات چشم‌گیری در قیمت بیت کوین رخ نداده و این رمزارز به مرحله‌ی انباشت نرسیده است، بنابراین پیش از آغاز روند صعودی و افزایش چشم‌گیر قیمت‌ این رمزارز، شاهد یک افت قیمت دیگر و درد بیشتر در بازار خواهیم بود. وی در پست توییتری خود اظهار داشت:

داستان زمانی آغاز خواهد شد که جهت‌گیری‌ها قطعیت کم‌تری داشته باشند. این یک روند انباشت نیست، بلکه یک تلاش ضعیف برای باز پس‌گیری یک سطح قیمت مهم است. ما کاهش بیشتری روبرو خواهیم شد. Cantering Clark

تحلیل‌گران نیز اتفاق نظر دارند

همانگونه که مشخص شد، پیش از آغاز روند صعودی و افزایش قیمت‌ها با یک سقوط نهایی روبرو خواهیم شد. این درحالیست که اغلب تحلیلگران نیز در رابطه با این موضوع نظر مشابه‌ای دارند.

به طور کلی بازار رمزارزی به دلیل روند نزولی اخیر بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از سرمایه‌ی در حال گردش خود را از دست داده است، اما طبق آمار منتشر شده در پلت‌فرم تریدینگ‌ویو(Tradingview) تسلط BTC همچنان بالا بوده و رقم ۶۹ درصد می‌باشد. هش ریت شبکه‌ی این رمزارز نیز خوش‌بینانه به نظر می‌رسد زیرا طی یک هفته‌ی گذشته همچنان در نقطه‌ی ۱۰۰ اگزاهش بر ثانیه(EH/s) ثابت بوده و حتی برخی موارد از این نقطه نیز عبور کرده است.

تمام نمودارهای فاندامنتال و اساسی مثبت بوده و همه‌ی شاخص‌ها نشان دهنده‌ی یک روند صعودی چشم‌گیر در سال ۲۰۲۰ برای قیمت BTC هستند.

نظر شما در رابطه با پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط تحلیل‌گران و آغاز یک روند نزولی پیش از افزایش چشم‌گیر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ چیست؟ آیا سال آینده شاهد آن خواهیم بود که صنعت رمزارزی دوباره به شکوه و جایگاه واقعی خود باز خواهد گشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.