سی ان ان: رییس گشت مرزی آمریکا استعفا داد

سی ان ان: رییس گشت مرزی آمریکا استعفا داد

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سی ان ان بدون اشاره به دلیل کناره گیری اسکات که یکی از مقامات انتخابی دولت دونالد ترامپ به حساب می آید، گزارش داد که “رائول اورتیز” معاون رییس گشت مرزی به عنوان سرپرست گشت مرزی انتخاب شد.

اسکات از سال 1992 در گشت مرزی آمریکا خدمت کرده و در فوریه سال 2020 در سال آخر دولت ترامپ مسئولیت ریاست گشت مرزی را به عهده گرفت.

کناره گیری رییس گشت مرزی آمریکا در حالی صورت می گیرد که طبق گزارش نهادهای حقوق بشری، در طول پنج ماه حضور جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید، تداوم سیاست اخراج مهاجران سبب شده تا حدود سه هزار و 300 مهاجر گرفتار در مکزیک، ربوده شده و یا مورد تجاوز و حمله قرار گیرند.

بایدن اگر چه تلاش کرده تا سیاست‌های همتای سلف خود دونالد ترامپ در زمینه مهاجرت را معکوس کند اما سیاست اخراج، همچنان در صدر تدابیر اعمال شده کاخ سفید علیه مهاجران در ماه‌های اخیر بوده است.

در طول پنج ماه حضور بایدن در کاخ سفید، بیش از 400 هزار مهاجر در مرز این کشور بازداشت شده و شمار زیادی از خانواده‌های مهاجر آمریکای مرکزی به مکزیک بازگردانده شده اند.

دولت بایدن اگر چه به طور علنی علت این رویکرد را مسئله مهار و کنترل شیوع ویروس کرونا عنوان کرده اما تا کنون داده‌های علمی برای حمایت از این توجیه ارائه نکرده است. تصمیمی که حتی بسیاری از کارشناسان بهداشتی با آن مخالفند.