سیگنال‌های منفی تقویت شد / دلار محدوده مقاومت را می‌شکند؟

سیگنال‌های منفی تقویت شد / دلار محدوده مقاومت را می‌شکند؟

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز،

به گزارش تجارت‌نیوز، احتیاط معامله‌گران بزرگ و عرضه بازارساز مانع از نوسانات شدید در بازار ارز شده است. بیشتر فعالان انتظار دارند که چنین وضعیتی تا آغاز مذاکرات وین ادامه پیدا کند. آنها اعتقاد دارند که نوسانات دلار در روزهای آتی نیز در محدوده 27 هزار و 200 تا 27 هزار و 800 تومان است.

البته عده‌ای از فعالان اعتقاد دارند که در روزهای اخیر، سیگنال‌های افزایش قیمت دلار بیشتر شده و دلار کار دشوارتری برای حرکت به سوی محدوده 27 هزار و 200 تومان دارد.

آنها تصور می‌کنند که اسکناس آمریکایی امروز خود را بالای محدوده 27 هزار و 500 تومان نگه خواهد داشت، هر چند که توان شکست محدوده 27 هزار و 800 تومانی را نخواهد داشت. این در حالی است که گروه دیگری از معامله‌گران اعتقاد دارند که اسکناس آمریکایی توان رشد به بالای سطوح مقاومتی را دارد.

این گروه باور دارند که عرضه بازارساز سد راه اسکناس آمریکایی شده است. از آن جایی که این گروه اعتقاد ندارند که عرضه ارز بتواند در همین سطوح باقی بماند، در انتظار در رفتن فنر فشرده شده دلار هستند.

این دسته از افزایشی‌ها عنوان می‌کنند، وقتی شرکت‌های پتروشیمی در بازار سهام با قدرت مناسبی راه صعود را در پیش گرفته‌اند، به معنای آن است که نسبت به رشد بیشتر قیمت دلار خوشبین هستند.

دلیل امیدواری نوسان‌گیران دلار

دیروز برخی از معامله‌گران سعی داشتند که چنین باوری را در بازار مطرح کنند که سر راه شروع مذاکرات، موانع زیادی وجود دارد. این دسته عنوان می‌کردند که ابهامات زیادی در مسیر مذاکرات هسته‌ای وجود دارد و اختلاف‌های دو طرف زیاد است. ممکن است تقویت چنین باورهایی در روزهای آتی زمینه‌ساز برگشت و افزایش قیمت دلار شود. البته دلار در هفته‌های اخیر بارها سعی کرده که از محدوده مقاومتی 27 هزار و 800 تومانی عبور کند، ولی موفق نشده است.

شماری از معامله‌گران اعتقاد دارند تا زمانی که دلار از محدوده 27 هزار و 800 تومانی عبور نکند، خریداران جدیدی به بازار وارد نخواهند شد.

برخی فعالان نیز عنوان می‌کنند که در طول نشست مجمع عمومی سازمان ملل، هیچ پیشرفتی در مذاکرات ایران صورت نگرفت و همین عامل انتظارات صعودی در بازار را تقویت کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد عرضه بازارساز در اندازه‌ای قرار دارد که اجازه رشد را به قیمت دلار نداده است.

برخی از فعالان عنوان می‌کنند که در هفته‌های اخیر حجم اسکناس قابل توجهی در بازار وجود دارد و همین عامل موجب شده است که تا حدی نوسان‌گیران خریدهای سنگینی را صورت ندهند. آنها احساس می‌کنند که بازارساز در حال مداخله در بازار است و اجازه عبور اسکناس آمریکایی از مرز 27 هزار و 800 تومانی را نمی‌دهد.