سیگنال‌های بازگشت دوباره سرمایه‌گذاران خرد به بازار؛ آیا رکوردشکنی بیت کوین نزدیک است؟

سیگنال‌های بازگشت دوباره سرمایه‌گذاران خرد به بازار؛ آیا رکوردشکنی بیت کوین نزدیک است؟
خلاصه اخبار

داده‌های جدید نشان می‌دهد که پس از ماه‌ها غیبت سرمایه‌گذاران خرد در بازار بیت کوین، محبوبیت این ارز دیجیتال در میان آنها دوباره در حال افزایش است. به گزارش میهن بلاکچین، داده‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده توسط حساب توییتری Bitcoindata21 نشان می‌دهند که اپلیکیشن موبایلی صرافی کوین بیس در این ماه بار دیگر به جمع ۴۰۰ اپلیکیشن …

داده‌های جدید نشان می‌دهد که پس از ماه‌ها غیبت سرمایه‌گذاران خرد در بازار بیت کوین، محبوبیت این ارز دیجیتال در میان آنها دوباره در حال افزایش است.

به گزارش میهن بلاکچین، داده‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده توسط حساب توییتری Bitcoindata21 نشان می‌دهند که اپلیکیشن موبایلی صرافی کوین بیس در این ماه بار دیگر به جمع 400 اپلیکیشن پردانلود اپ استور بازگشته است؛ اتفاقی که از بازگشت علاقه سرمایه‌گذاران خرد به بازار کریپتو خبر می‌دهد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

افزایش دانلود اپلیکیشن صرافی کوین بیس؛ آیا بازار نزولی تمام شده است؟

در طول 6 ماه گذشته، پس از رکوردشکنی بیت کوین در ماه مارس، سرمایه‌گذاران خرد و کوچک از بازار کریپتو فاصله گرفتند. با این حال، تعداد دانلود اپلیکیشن صرافی کوین بیس نشان می‌دهد ورق در حال برگشتن است.

نمودار به اشتراک گذاشته‌شده توسط حساب توییتری Bitcoindata21 نشان می‌دهد که اپلیکیشن صرافی کوین بیس پس از خروج از لیست 500 اپلیکیشن برتر جهان در ماه جاری، بار دیگر به این لیست بازگشته است؛ اتفاقی که از افزایش دوباره محبوبیت این اپلیکیشن و تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال در صرافی کوین بیس حکایت دارد.

بر اساس این نمودار، ارتباط معناداری بین تعداد دانلود اپلیکیشن کوین بیس با قیمت بیت کوین وجود دارد به طوری که در زمان بازارهای صعودی، این اپلیکیشن به جمع 175 اپلیکیشن برتر وارد شده و در زمان بازارهای نزولی رتبه آن از 500 عبور می‌کند.

Bitcoindata21 در این رابطه می‌گوید:

به عبارت دیگر، زمانی که قیمت بیت کوین در نزدیکی اوج‌های قبلی خود قرار داشت (نوامبر 2020 و اوج 20٬00 دلاری یا مارس 2024 و اوج 69٬000 تا 74٬000 دلاری)، افراد بیشتری شروع به دانلود این اپلیکیشن کردند.

نمودار تعداد دانلودهای اپلیکیشن کوین بیس – منبع: Bitcoindata21/X
نمودار تعداد دانلودهای اپلیکیشن کوین بیس – منبع: Bitcoindata21/X

از زمان خروج اپلیکیشن کوین بیس از لیست 500 برنامه برتر در ماه جاری، محبوبیت این برنامه بار دیگر افزایش یافته به طوری که روز گذشته به رتبه 385ام رسیده است.

در ادامه این توییت آمده است:

مهم‌تر از همه، این اپلیکیشن در دسامبر 2017، آپریل و نوامبر 2021، به رتبه نخست اپلیکیشن‌های اپ استور رسیده است.

این افزایش محبوبیت در حالی اتفاق می‌افتد که شاخص پریمیوم بیت کوینِ کوین‌بیس (Bitcoin Coinbase Premium) که تفاوت قیمت بیت کوین در این پلتفرم و صرافی بایننس را اندازه‌گیری می‌کند، هفته گذشته به محدوده مثبت بازگشته است. این نشان می‌دهد در حال حاضر تقاضا برای خرید بیت کوین در صرافی کوین بیس از بایننس بالاتر است.

هنوز تا رکوردشکنی بیت کوین فاصله باقی مانده است!

در همین حال، شرکت تحقیقاتی سنتیمنت (Santiment) معتقد است علیرغم اینکه در حال حاضر قیمت بیت کوین از اوج ماه مارس خود حدود 10٪‌ فاصله دارد، ممکن است تا رکوردشکنی این ارز دیجیتال همچنان فاصله داشته باشیم.

به گفته سنتیمنت، نظرات مثبت منتشرشده مرتبط با بیت کوین در شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر به بالاترین سطح خود در سال جاری رسیده است.

سنتیمنت در این رابطه می‌گوید:

اگر منتظر رکوردشکنی بیت کوین هستید، ممکن است لازم باشد زمان بیشتری منتظر بمانید تا انتظارات سرمایه‌گذاران متعادل شود … در حال حاضر به ازای هر پست نزولی، 1.8 پست صعودی در رابطه با بیت کوین وجود دارد. در گذشته بازار بارها نشان داده که همیشه در جهت مخالف انتظارات حرکت می‌کند.

فعالیت‌های مرتبط با بیت کوین در شبکه‌های اجتماعی - منبع: Santiment/X
فعالیت‌های مرتبط با بیت کوین در شبکه‌های اجتماعی – منبع: Santiment/X

در زمان نگارش این مطلب هر واحد بیت کوین با قیمت 65٬772 دلار معامله می‌شود.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *