سکه ۲۷ میلیون شد/ ریزش یک میلیونی سکه ظرف یک روز

سکه ۲۷ میلیون شد/ ریزش یک میلیونی سکه ظرف یک روز
خلاصه اخبار

قیمت دلار امروز ۱۸ خرداد ماه به کف کانال ۴۹ هزار تومان رسید و همان کاهش قیمت تاثیر‌ خود را بر قیمت طلا و سکه هم گذاشت. قیمت طلا یک کانال و قیمت سکه هم یک کانال کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت‌ طلا که تا پیش از این در محدوده دو میلیون و 600 تا 500 هزار تومان در نوسان بود امروز رکورد‌ کاهشی جدیدی ثبت کرد و به دو میلیون و 300 هزار تومان رسید. این کمترین قیمت طلا در چند ماه گذشته است.

قیمت سکه امامی‌ هم که در چند ماه گذشته همواره بالای 30 میلیون بود، پله وله کاهش یافت و امروز 18 خرداد ماه به کانال 27 میلیون تومان وارد شد. قیمت سکه امامی 27 میلیون و 900 هزار تومان رسید. این رقم نشان‌دهنده کاهش یک میلیون تومانی قیمت سکه ظرف 24 ساعت گذشته است. از ابتدای‌ هفته جاره تاکنون قیمت سکه حدود 9 درصد کاهش یافته است.

قیمت سکه بهار آزادی هم با یک میلیون و 200 هزار تومان کاهش به 24 میلیون و 900 هزار تومان رسید که بیشترین میزان کاهش قیمت در میان سکه‌های موجود در بازار را ثبت کرده است.

قیمت نیم‌ سکه هم به 15 میلیون و 600 هزار تومان رسید. این فلز زرد هم 400 هزار تومان از قیمت خود را از دست داده است. قیمت ربع سکه هم به 10 میلیون و 400 هزار تومان رسید.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

اما آیا روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟ در پاسخ‌ این سوال باید روند قیمتی دلار را بررسی کرد. قیمت دلار در دو روز گذشته به زیر 50 هزار تومان رسیده است. معامله‌گران ارز پیش از این اعلام کرده بودند که اگر دلار کف حمایتی 50 هزار تومان را از دست بدهد احتمال ریزش آن شذت می‌گیرد و به سادگی وارد کانال 40 هزار تومان می‌شود. دیروز قیمت دلار وارد کانال 49 هزار تومان شد و امروز به کف این کانال رسید و اکنون‌ در آستانه‌ 48 هزار تومان است.

ریزش یا افزایش قیمت دلار در روزهای آینده به اخبار سیاسی بستگی دارد. امروز شورای حکام بیانیه تندی علیه ایران صادر کرد اما نکته مثبت این بود که این شورا قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر نکرد و بسیاری این مساله را مثبت می‌دانند و می‌گویند این می‌تواند دروازه انجام مذاکرات و احیای برجام را باز بگذارد.

بر این اساس پیش‌بینی قیمت دلار در روزهای‌ آینده دشوار شده است و به تبع‌ آن نمی‌توان روند قیمت طلا و سکه را هم پیش‌بینی کرد. اما نکته مهم این است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی می‌گویند محدوده حرکت دلار در بازه 48 تا 52 هزار تومان است و فعلا در همین بازه نوسان خواهد‌ داشت. اگر چنین باشد،‌ قیمت طلا و سکه هم باید در کانال‌های فعلی بماند.

اما عرصه سیاسی در ایران عرصه غافلگیری‌ در دقیقه 90 است و برای همین‌ نمی‌توان قدم سیاسی بعدی را پیش‌بینی کرد. پس در مجموع می‌توان گفت فعلا آینده کوتاه‌مدت قیمت طلا و ارز مبهم است.

مرجع: تجارت نیوز