سکه تمام بهار به ۱۴ میلیون تومان رسید/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۳/۰۱

سکه تمام بهار به ۱۴ میلیون تومان رسید/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
خلاصه اخبار

قیمت طلا و سکه طی معاملات امروز نیز ابا اندکی افزایش همراه شد و قیمت سکه بهار آزادی به ۱۴ میلیون تومان رسید.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به اینکه بازار سهام ایالات‌متحده همچنان در معرض خطر است، آیا طلا باید بالاتر از آن معامله شود؟. تحلیلگران هفته آتی را آزمون مهمی برای طلا می‌دانند زیرا بازارها درباره تاثیرات افزایش‌های بزرگ فدرال رزرو بحث می‌کنند.

سایت طلا نوشت، طلا هفته را با اولین افزایش هفتگی خود در پنج هفته گذشته به پایان ‌رساند زیرا این فلز گرانبها در نهایت شاهد افزایش تقاضای پناهگاه امن به دلیل نگرانی‌ها در مورد تورم و رشد اقتصادی بود. هفته آینده، فروش شدید در فضای سهام ممکن است به پایان نرسد زیرا اس‌اندپی 500 در حال حاضر، 20 درصد کم‌تر از بالاترین رکورد خود در ژانویه است.

مدیر ارشد OANDA گفت: در چند هفته گذشته، شاهد فروختن بازار سهام و همراهی طلا بودیم اما پس از آن به اوج کوتاه مدت بازدهی خزانه‌داری رسیدیم که درها را برای طلا به عنوان پناهگاه امن باز کرد. ادوارد مویا، تحلیلگر بازار به کیتکو نیوز گفت: بازار سهام ایالات‌متحده هنوز در معرض خطر است. ما می‌توانیم شاهد آخرین سقوط بزرگ باشیم و احتمالا یک بار دیگر شاهد آزمایش منابع امن طلا خواهیم بود.

اوری شنفلد، اقتصاددان ارشد CIBC گفت که بازارها نگران هستند که آیا تورم و رشد می‌توانند به اندازه کافی سریع به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو واکنش نشان دهند. شنفلد افزود که اگر این‌طور نباشد، فدرال رزرو مجبور خواهد شد تا برنامه انقباض تهاجمی خود را افزایش دهد. طلا در شرایط سختی قرار دارد و ممکن است در معرض خطر فروش بیشتر به زیر سطح 1800 دلار در هر اونس باشد، به خصوص اگر بسته‌شدن آن زیر سطح 1791 دلار باشد.

سرمایه‌گذاران باید تا زمانی که طلا به بالای سطح 1895 دلار در هر اونس برسد خود را برای یک اقدام جانبی قیمت آماده کنند. نگرانی‌های رشد اقتصادی همچنان یکی از اصلی‌ترین داستان‌ها برای بقیه سال باقی مانده است و باید بر شاخص دلار آمریکا تاثیر بگذارد که اخیرا نزدیک به بالاترین سطح 20 سال اخیر معامله شده و صعود طلا را محدود کرده است.

در این هفته آمارهای اقتصادی ضعیف‌تری را در ایالات‌متحده مشاهده کرده‌ایم. حتی مطالبات بیکاری افزایش یافت. همه انتظارات برای بدترشدن اطلاعات است. باید مقداری عقب‌نشینی برای دلار وجود داشته باشد، تحلیلگران اظهار کردند: باید خبر خوبی برای طلا باشد. تا هفته آینده شاهد حفظ 1800 دلاری طلا باشیم اما حرکت نزولی بیشتر در سهام می‌تواند آن را از بین ببرد.

اگر بازار سهام پنج درصد دیگر کاهش پیدا کند، نوسانات افزایش می‌یابد و بازارهای اعتباری فدرال رزرو را مجبور می‌کند تا موضع جنگ‌طلبانه کمتر از 25 درصدی را افزایش دهد و این خیلی دور نیست و خبر خوبی برای طلاست.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌‌‌ بانکی امروز 1 خرداد برای فروش 25 هزار و 726 تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت 25 هزار و 470 تومان خریداری می‌کنند.

‌‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز 4436 تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، 28 هزار و 39 تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 27 هزار و 760 تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح جدید 14 میلیون و 380 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم 14 میلیون تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا 18 عیار، یک میلیون و 375 هزار و 403 تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هشت میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و 950 هزار تومان و دو میلیون و 850 هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.