“سپ” بالاترین میزان درامد کارمزدی را ساخت

“سپ” بالاترین میزان درامد کارمزدی را ساخت
خلاصه اخبار

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در خرداد ماه درآمد ۱۴۶ میلیارد تومانی ساخته است که ۶۴ درصد از درآمد، حاصل از کارمزد تراکنش‌ها است.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در خرداد ماه درآمد ۱۴۶ میلیارد تومانی ساخته است که ۶۴ درصد از درآمد، حاصل از کارمزد تراکنش‌ها است.

درآمدهای کارمزد حاصل از تراکنش‌های پولی در شرکت‌های پرداخت الکترونیک به دلیل حاشیه سود ناخالص بالای این درآمدها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشند، که شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) بالاترین درآمد حاصل از کارمزد تراکنش‌ها را در خرداد ماه در میان شرکت‌های پرداخت الکترونیک ساخته است و همچنین بیش از ۶۴ درصد از درآمد شرکت از این محل می‌باشد.

شرکت‌های پرداخت الکترونیک در زمینه فروش اعتبار، کارمزد از تراکنش‌های بانکی و ارائه خدمات و فروش دستگاه‌ها‌ و تولید نرم‌افزار درامد کسب می‌کنند.

بررسی درآمد خردادماه شرکت‌های پرداخت الکترونیک نشان می‌دهد، آسان پرداخت پرشین با درآمد ۴۲۱ میلیارد تومانی، بالاترین میزان درآمد را دارد و پرداخت الکترونیک سامان کیش با درآمد ۱۴۶ میلیارد تومانی و به‌پرداخت ملت با درآمد ۱۳۷ میلیارد تومانی جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارد و کارت اعتباری ایران کیش با درآمد ۴۳ میلیارد تومانی کمترین میزان درآمد را در میان شرکت‌های مورد بررسی قرار دارد.

"سپ" بالاترین میزان درآمد کارمزدی را ساخت

اهمیت درآمدهای حاصل از کارمزد تراکنش در شرکت‌های پرداخت الکترونیک

درآمد شرکت‌های پرداخت الکترونیکی را می‌توان در حالت کلی به چند دسته تقسیم کرد؛ درآمد حاصل از ارائه خدمات، فروش شارژ و درآمدهای کارمزدی از محل انجام تراکنش‌های پولی. درآمدهای حاصل از فروش اعتبار در واقع بخش عمده‌ای از شرکت‌های پرداخت الکترونیکی را شامل می‌شود. درآمدهای حاصل از پرداخت۲های الکترونیکی به دلیل پایین بودن حاشیه سود ناخالص، درآمد سودآوری به شمار نمی‌رود چرا کمتر از چهار در از درآمد حالص از فروش اعتبار، سود ناخالص می‌باشد.

شرکت آسان پرداخت پرشین در میان شرکت‌های پرداخت الکترونیک مورد بررسی، بالاترین درآمد را به خود اختصاص داده است اما بخش زیادی از درآمد شرکت مربوط به درآمد حاصل از فروش اعتبار می‌باشد. بنابراین به دلیل بالا بودن سهم درآمد حاصل از فروش اعتبار، انتظار می‌رود سود ناخالص شرکت پایین باشد.

در بین درآمد شرکت‌های پرداخت الکترونیکی درآمد حاصل از کارمزد تراکنش‌ها سود ناخالص بالایی دارند. بررسی درآمد حاصل از تراکنش‌ها و کارمزدها نشان می‌دهد، در شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، درآمد حاصل از کارمزد تراکنش‌ها سهم بالایی دارد و در میان شرکت‌های پرداخت الکترونیک بالاترین درآمد را دارد. پرداخت الکترونیک سامان کیش در خرداد ماه درآمد ۹۴ میلیارد تومانی از محل کارمزد تراکنشات ساخته است و شرکت آسان پرداخت پرشین که بالاترین میزان درآمدی را داشته است کمترین میزان درآمد حاصل از  کارمزد تراکنش را به خود اختصاص داده است که درآمد از این محل در واقع تنها شش درصد از کل درآمد شرکت است.

درآمد کارت اعتباری ایران کیش در خرداد ماه ۴۳ میلیارد تومان است که درآمد از محل کارمزد تراکنش‌ها، ۹۹ درصد از کل درآمد شرکت را نشان می‌دهد، بنابراین، می‌توان گفت حاشیه سود ناخالص بالایی دارد.

به این ترتیب می‌توان گفت در شرکت‌های پرداخت الکترونیکی بالا بودن درآمد لزوما به معنای بالا بودن سود نمی‌باشد و مبلغ درآمدهای کارمزدی و درصد این درآمد از کل درآمد شرکت فاکتور مهمتری می‌باشد، چرا که هر چه درآمد کارمزدی شرکت بالاتر باشد، حاشیه سود ناخالص شرکت بالاتر است.

 

"سپ" بالاترین میزان درآمد کارمزدی را ساخت

 
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها