سولانا در صحنه چند میلیارد دلاری بازی های Web3

سولانا در صحنه چند میلیارد دلاری بازی های Web3

شبکه بلاک چین سولانا در سال 2021 سال خوبی را پشت سر گذاشته است. پذیرش گسترده بلاک چین باعث شده است که قیمت توکن بومی SOL آن به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال امسال تبدیل شود.

با وجود این موفقیت، بلاک چین متمرکز بر وب 3 همچنان در تلاش است تا موارد استفاده بیشتری را به دست آورد که پذیرش بیشتری را به همراه خواهد داشت. هدف بعدی که به نظر می رسد شبکه قصد تسخیر آن را دارد، بازی وب 3 است.

دیلان مکالینو، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Ship Capital، در اظهار نظری در توییتر اظهار داشت که برای اینکه سولانا بتواند 1 میلیارد کاربر وب 3 را وارد کند، باید انرژی خود را روی بهبود بازی در این پلتفرم متمرکز کند.

در پاسخ به این اقدام، راج گوکال، یکی از بنیانگذاران Solana، اعتماد خود را به توانایی زیرساختی که Solana در حال حاضر در توان دارد برای برآورده کردن الزامات مورد نیاز بازی‌های رو به رشد Solana ابراز کرد. وی خاطرنشان کرد که شبکه نیازی به بهینه سازی لایه پایه خود ندارد، اما می تواند انرژی خود را در جایی که مورد نیاز است متمرکز کند. او افزود که اگر بازی یکی از حوزه هایی باشد که به توجه نیاز دارد، روی بازی متمرکز خواهد شد.

سولانا از قبل به بازی ها توجه داشته است

بازوی سرمایه‌گذاری بلاک چین، Solana Ventures، روز سه‌شنبه از راه‌اندازی یک صندوق ۱۵۰ میلیون دلاری با مشارکت Forte و Griffin Gaming Partners خبر داد که هدف آن سرمایه‌گذاری در سازندگان بازی‌های وب ۳ است.

این اعلامیه دومین نیروی قابل توجه در جهت تقویت بازی در Solana است. در اوایل نوامبر، Solana Ventures یک دور سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری به رهبری FTX و Lightspeed را اعلام کرد که بر پشتیبانی از توسعه بازی وب 3 در Solana متمرکز بود.

یکی دیگر از پیشرفت‌های قابل توجه بازی در Solana در سال‌های اخیر، راه‌اندازی Fractal، یک مکان بازی NFT بود که توسط کارآفرین سریالی جاستین کان تأسیس شد و او نیز یکی از بنیان‌گذاران Twitch بود.