سود ناخالص “وبملت” در آبان ماه بیش از ۱۰۰ میلیارد افت داشت

سود ناخالص “وبملت” در آبان ماه بیش از ۱۰۰ میلیارد افت داشت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، سود ناخالص بانک ملت در آبان ماه با کاهش ۱۱۱ میلیارد تومانی به ۴۵۶ میلیارد تومان در آبان ماه رسیده است. بانک ملت در آبان ماه ملغ مبلغ ۱۸۹۸ میلیارد تومان از محل اعطای تسهیلات درآمد شناسایی کرده است و مبلغ ۱۲۵۰ میلیارد تومان سود به […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، سود ناخالص بانک ملت در آبان ماه با کاهش ۱۱۱ میلیارد تومانی به ۴۵۶ میلیارد تومان در آبان ماه رسیده است.

بانک ملت در آبان ماه ملغ مبلغ ۱۸۹۸ میلیارد تومان از محل اعطای تسهیلات درآمد شناسایی کرده است و مبلغ ۱۲۵۰ میلیارد تومان سود به سپرده‌های سرمایه گذاری بلند مدت پرداخت نموده است. به این ترتیب سود ناخالص وبملت در آبان ماه به ۶۴۸ میلیارد تومان رسیده است. همچنین وبملت در آبان ماه ۴۵۶ هزار میلیارد تومان سپرده دریافت نموده و مبلغ ۳۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت نموده است.

سود ناخالص وبملت ۱۱۱ میلیارد تومان کاهش یافت

سود ناخالص وبملت در آبان ماه به ۶۴۸ میلیارد تومان رسیده است در حالی که در مهر ماه سود ناخالص وبملت ۷۵۹ میلیارد تومان است. بنابراین سود ناخالص وبملت در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۱۱ میلیارد تومانی داشته است. تراز درآمدی وبملت در مهر ماه و آبان ماه نسبت به شهریور ماه روند نزولی داشته است. دلیل کاهش تراز درآمدی وبملت در این دو ماه کاهش درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و افزایش سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت است.

درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی از ۱٫۹۵۴ میلیارد تومان در مهر ماه به ۱٫۸۹۸ میلیارد تومان در آبان ماه رسیده است. همچنین سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت از ۱٫۱۹۶ میلیارد تومان در مهر ماه به ۱۲۵۰ میلیارد تومان درآبان ماه رسیده است. بنابراین کاهش درآمد و افزایش هزینه در آبان ماه موجب شده است سود ناخالص وبملت کاهش یابد.

افزایش نسبت تسهیلات اعطایی به سپرده‌های دریافتی در آبان ماه

وبملت در آبان ماه مبلغ ۴۵۶ هزار میلیارد تومان سپرده دریافت کرده است و مبلغ ۳۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا نموده است. نسبت تسهیلات پرداختی به سپرده‌های دریافتی وبملت در آبان ماه نسبت به مهر ماه رشد داشته است و از ۶% در مهر ماه به ۸% در آبان ماه رسیده است. دلیل این امر کاهش سپرده‌های جذب شده در آبان ماه و افزایش میزان تسهیلات اعطایی است. افزایش نسبت تسهیلات به سپرده می‌تواند به افزایش درآمد بانک کمک نماید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها