سود سالانه “فسرب”، 199درصد افزایش یافت

سود سالانه “فسرب”، 199درصد افزایش یافت
خلاصه اخبار

شرکت ملی سرب و روی ایران در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانست سود هرسهم خود را معادل ۱۹۹درصد افزایش دهد و به مبلغ ۹۱۰ریال رسید.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت ملی سرب و روی ایران در اطلاعات و صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ سود هرسهم را با افزایش ۱۹۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مبلغ ۹۱۰ ریال اعلام کرد.

«فسرب» سود عملیاتی خود را نیز با رشد ۲۵۳ درصدی مبلغ ۳۵۷ میلیارد ریال اعلام کرد. سود خالص این شرکت با افزایش ۲۰۰ درصدی ۲۹۲ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۲۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

در تشریح اهداف و برنامه های راهبردها خود را در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد. این شرکت قصد دارد در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ تولید شمش سرب را به ۱۲هزار تن و شمش روی را به ۸هزار و ۵۰۰تن برساند.

«فسرب» که در حال حاضر طرح های توسعه راه اندازی روت Bکارخانه روی را در دست احداث دارد انتظار می رود، این پروژه که در واقع افزایش ظرفیت تولید است در ۳ ماهه دوم سال جاری تکمیل و درصورت تامین مواد اولیه به بهره برداری برسد.

یادآور می شود؛ این پروژه در ابتدا با برآورد هزینه ۵۶ میلیارد و ۱۸ میلیون ریال آغاز شد که تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ مبلغ ۲۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال هزینه داشته و تا این تاریخ ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این شرکت اعلام کرده است که براساس پیش بینی هایی که داشته این پروژه در ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ به بهره‏برداری می‏رسید.

«فسرب» درباره جزییات منابع تامین مالی تا پایان سال۱۳۹۷ اعلام کرد که تسهیلات بانک ملی به مبلغ ۱۱میلیارد و ۹۹۰میلیون ریال تسویه کامل شده و تسهیلات بانک صادرات تمدید شده است.

همچنین این شرکت برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ قصد دارد تامین منابع مالی در اولویت نخست را از محل فروش محصولات داشته و در صورت عدم تامین از محل منابع بانکی تامین کند.

منبع: radiosaham.ir

برچسب‌ها