سود خالص ۳۷ میلیون تومانی “قشیر” در بهار ۹۸

سود خالص ۳۷ میلیون تومانی “قشیر” در بهار ۹۸
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت قند شیروان، قوچان و بجنورد در سه ماهه اول ۹۸ با فروش ۳۵ هزار و ۷۰۳ تن فروش درآمد ۱۴ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومانی ساخته است، بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی قشیر در این دوره ۱۲ میلیارد و ۸۴۳ میلیونی است که با این […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت قند شیروان، قوچان و بجنورد در سه ماهه اول ۹۸ با فروش ۳۵ هزار و ۷۰۳ تن فروش درآمد ۱۴ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومانی ساخته است، بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی قشیر در این دوره ۱۲ میلیارد و ۸۴۳ میلیونی است که با این میزان بهای تمام شده، سود ناخالص قشیر یک میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان است.

مقدار فروش قشیر به ۳۷ هزار و ۷۰۳ تن رسید

نرخ‌گذاری محصولات شرکت بواسطه دولت انجام می‌گیرد، بنابراین تغییرات قیمتی محصولات قشیر به دولت وابسته از این رو تغییر درآمد قشیر به افزایش مقداری فروش بستگی دارد. بررسی مقدار فروش قشیر حاکی از آن است که مقدار فروش قشیر از ابتدای سال ۹۷ تا کنون افزایش یافته است. مقدار فروش قشیر از ۱۱ هزار و ۴۴۰ تن در چهار ماه اول ۹۷ به ۳۵ هزار و ۷۰۳ تن در چهار ماه اول ۹۸ رسیده است.

قشیر به سود دهی رسید

درآمد عملیاتی قشیر با ۱۹۲ درصدی به ۱۴ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان رسیده است و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شرکت با رشد ۱۸۰ درصدی در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ به ۱۲ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان رسیده است. بنابراین رشد درامدهای عملیاتی شرکت بیشتر از بهای تمام شده شرکت بوده و این امر حاشیه سود شرکت را افزایش داده است. سود ناخالص قشیر با رشد ۳۵۳ درصدی به یک میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومانی رسیده است.

قشیر در سه ماهه اول ۹۷، به دلیل هزینه‌های فروش، اداری و عمومی ۷۵۶ میلیون تومانی، زیان ۴۰۳ میلیون تومانی شناسایی کرده است. اما در سه ماهه اول ۹۸ به دلیل رشد درآمدهای عملیاتی شرکت، زیان عملیاتی برطف شده و به سود ۴۵۲ میلیون تومانی رسیده است.

قشیر در سه ماهه اول ۹۷ زیان خالص یک میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومانی ساخته است که در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ به دلیل کاهش ۴۸ درصدی هزینه مالی (معادل کاهش ۳۹۰ میلیون تومان) و افزایش درآمدهای عملیاتی، به سود خالص تبدیل شده است. بنابراین قشیر در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ سود خالص ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی ساخته است.

اثر نرخ فروش بر درآمد شرکت

قشیر برای سال ۹۸ درآمد ۱۲۶ میلیارد تومانی برآورد کرده است که در دوره ۴ ماهه منتهی به تیر ۹۸، ۱۶% از درآمد براوردی را محقق ساخته است. قشیر برای سال ۹۸ مقدار ۷۶ هزار و ۵۹۷ تن فروش برآورد کرده است که در دوره چهار ماهه اول ۹۸ نزدیک به ۴۷% از مقدار فروش را برآورد کرده است. بنابراین دلیل اصلی فاصله درآمد عملیاتی محقق شده و برآوردی، فاصله نرخ فروش است و در صورت تغییرات و افزایش نرخ فروش می‌توان انتظار درآمد شرکت افزایش یافت.

نکته مثبت صورت مالی قشیر

سود خالص: مهمترین رویداد در صورت مالی سه ماهه اول ۹۸ قشیر، رفع زیان خالص شرکت است. درآمد عملیاتی قشیر در سه ماهه اول ۹۸ افزایش چشمگیر داشته که موجب شده زیان خالص قشیر رفع شده و به سود خالص برسد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها