سود خالص “شتران” ۲ هزار میلیارد افزایش یافت

سود خالص “شتران” ۲ هزار میلیارد افزایش یافت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت پالایش نفت تهران در نیم سال اول ۹۸ سود خالص ۲٫۸ هزار میلیارد تومانی داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یک هزار و ۸۰۹ میلیارد تومانی داشته است.  شرکت پالایش نفت تهران در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ با […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت پالایش نفت تهران در نیم سال اول ۹۸ سود خالص ۲٫۸ هزار میلیارد تومانی داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یک هزار و ۸۰۹ میلیارد تومانی داشته است.

 شرکت پالایش نفت تهران در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ با فروش ۶ میلیون و ۱۹۹ هزار مترمکعبی محصولات درآمد ۲۶٫۷ هزار میلیارد تومانی ساخته است. بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شتران در این دوره ۲۳٫۷ هزار میلیارد تومان است. بنابراین سود ناخالص شتران در این دوره ۲٫۹ هزار میلیارد تومان است.

مقدار فروش شتران در نیم سال اول ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۴۸ هزار مترمکعبی داشته است. اما با توجه به افزایش نرخ فروش محصولات درآمد عملیاتی شتران رشد ۱۱۳ درصدی داشته است و از ۱۲٫۵ هزار میلیارد تومان در نیم سال اول ۹۷ به ۲۶٫۷ هزار میلیارد در نیم سال اول ۹۸ رسیده است.

با توجه به افزایش قیمت نفت خام، بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی افزایش ۱۰۹ درصدی داشته است. بهای تمام شده درآمد عملیاتی شتران با رشد ۱۰۹ درصدی از ۱۱٫۳ هزار میلیارد تومان در نیم سال اول ۹۷ به ۲۳٫۷ هزار میلیارد تومان در نیم سال اول ۹۸ رسیده است.

سود خالص شتران به ۳ هزار میلیارد تومان نزدیک شد

بنابراین شتران در نیم سال اول ۹۸ سود ناخالص ۲٫۹ هزار میلیارد تومانی ساخته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۴۹ درصدی داشته است و سود عملیاتی با رشد ۱۵۳ درصدی به ۲٫۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص شتران به دلیل کاهش ۳۲ درصدی هزینه مالی و افزایش ۴۱۰ میلیاردی درآمد سرمایه‌گذاری رشد قابل توجهی داشته است. سود خالص شتران با رشد ۱۷۹ درصدی از یک هزار میلیارد تومان در نیم سال اول ۹۷ به ۲٫۸ هزار میلیارد تومان در نیم سال اول ۹۸ رسیده است. به این ترتیب سود خالص شتران رشد ۱٫۸ هزار میلیارد تومانی داشته است.

سود شناسایی شده شتران پس از افزایش سرمایه دو هزار میلیاردی

بررسی روند سود شناسایی شده برای هر سهم شتران نشان می‌دهد از ابتدای سال ۹۷، روند صعودی در پیش گرفته است. شتران در بهار ۹۸ با ساخت سود ۶۱۶ ریالی برای هر سهم بالاترین میزان سود را طی ۵ فصل مورد بررسی رقم زده است. اما سود هر شتران در تابستان ۹۸ به دلیل افزایش سرمایه ۲ هزار میلیارد تومانی به ۲۵ ریال رسیده است.

پوشش ۴۵ درصدی مقدار فروش برآوردی

شتران برای سال مالی ۹۸ مقدار فروش ۱۳٫۶ میلیون متر مکعبی را پیش بینی کرده است که با فروش ۶٫۲ میلیون متر مکعبی در نیم سال اول توانسته است ۴۵% از مقدار فروش برآوردی را پوشش دهد. عمده بازار شرکت داخلی است و نرخ‌گذاری محصولات توسط دولت انجام می‌گیرد. به این ترتیب شتران برای افزایش درآمد در گام اول نیاز به افزایش مقداری فروش دارد و با افزایش مقدار فروش می‌تواند درآمد را افزایش دهد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها