سودآوری بیت کوین ۷۲۰ برابر بیشتر از شرکت وارن بافت!

سودآوری بیت کوین ۷۲۰ برابر بیشتر از شرکت وارن بافت!
خلاصه اخبار

سهام شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی متعلق به وارن بافت، کارآفرین و سرمایه‌گذار مطرح آمریکایی، از زمان مدیریت او، حدود ۹۹۷.۹ هزار درصد رشد داشته است. اما اگر به طرف دیگر ماجرا نگاه کنیم، بیت کوین در طول تاریخ ده ساله‌ خود شاهد یک افزایش ۷۲۰ میلیون درصدی بوده است!

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، ارزش سهام شرکت چند ملیتی برکشایر هاتاوی از سال ۱۹۶۴ که مدیریت وارن بافت آغاز شد، ۹۹۷.۹ هزار درصد افزایش پیدا کرده است.

یکی از مسائلی که سبب شناخته شدن شرکت برکشایر هاتاوی شده، مدیریت آن به دست این سرمایه‌گذار مشهور بوده است. در فهرست ارائه‌شده توسط فوربز، وارن بافت، سومین فرد ثروتمند جهان معرفی شده و ارزش خالص دارایی‌های او ۸۲.۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

رشد ۷۲۰ میلیون درصدی بیت کوین طی ۱۰ سال

باید گفت که تنها یک دهه از عمر بیت کوین، پرچم‌دار ارزهای دیجیتال می‌گذرد. با این حال، در طول این مدت کوتاه، قیمت این ارز دیجیتال، از اولین روز تا کنون، ۷۲۰ میلیون درصد افزایش یافته است.

سودآوری بیت کوین 720 برابر بیشتر از شرکت وارن بافت !

جالب است که بافت، مشهورترین سرمایه‌گذار حال حاضر، موضع بسیار انتقادی نسبت به بیت کوین دارد. در حقیقت، وی تاکنون چیزهای گوناگونی به بیت کوین نسبت داده است:

بیت کوین هیچ کاری نمی‌کند. تنها یک جا نشسته است. بیت کوین شبیه یک صدف دریایی است و از دید من سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود. بیت کوین وسیله‌ای برای شرط‌بندی بوده و کلاه‌برداری‌های زیادی در خصوص آن صورت گرفته است. مسائل پنهان زیادی در مورد آن وجود دارد، بنابراین ضررهای زیادی در آن دیده می‌شود. بیت کوین تا کنون چیزی تولید نکرده است.

اگر این اظهارات به نظر کافی نمی‌آیند، باید گفت که او قبلا بیت کوین را یک مرگ موش تمام عیار هم خوانده است.

براساس گزاشی که بلومبرگ هفته گذشته تهیه کرد، به نظر می‌رسد که برکشایر هاتاوی ۳۴۰ میلیون دلار در یک طرح پانزی کلاهبردارانه سرمایه‌گذاری کرده است. طبق تحقیقات بازرسان فدرال، دی سی سولار (DC Solar)، شرکت مورد حمایت بافت، از سرمایه‌ سرمایه‌گذاران جدید برای پرداخت به سرمایه‌گذاران قبلی استفاده کرده است.

بنابراین، اگر این نابغه‌ صنعت سرمایه‌گذاری و مورد قبول همگان، نتوانسته کلاه‌برداری بودن این طرح را تشخیص دهد، آیا می‌توان گفت که در مورد بیت کوین نیز اشتباه کرده است؟

نادیده گرفتن قدرت بیت کوین

باید گفت که علی‌رغم حرف‌های بافت در مورد بیت کوین، این ارز دیجیتال از شرکت او بسیار بهتر عمل کرده است. شایان ذکر است که شرکت برکشایر هاتاوی، مالکیت شرکت‌های مطرحی مانند گایکو، دوراسل، لانگ اند فوستر و غیره و هم‌چنین، کنترل سهام اقلیت شرکت‌های امریکن اکسپرس، ولز فارگو و کوکا کولا را در دست دارد.

سودآوری بیت کوین 720 برابر بیشتر از شرکت وارن بافت !

با مقایسه‌ی رشد قیمت بیت کوین در طول ده سال، می‌توان دریافت که این ارز دیجیتال، صعود بیش‌تری نسبت به سهام شرکت برکشایر هاتاوی داشته است.

بیت کوین هیچ یک از این کارها را انجام نداده و حتی شرکتی با قدرت مرکزی هم محسوب نمی‌شود. بیت کوین تنها یک پروتکل غیرمتمرکز برای پول بوده و این اطمینان را می‌دهد که هیچ کس قوانین را زیر پا نخواهد گذاشت.

این ارز دیجیتال به‌نوبه‌ خود یک کلاس دارایی به شمار آمده و به کسانی که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ۷۲۲ برابر بیشتر از برکشایر هاتاوی سود داده است و این در حالی است که بیت کوین تنها ده سال سن دارد. پس به کسانی که پیش بینی قیمت ۱ میلیون دلاری برای بیت کوین از سوی جان مک‌آفی را عجیب می‌دانند، باید گفت که به توضیحات بالا توجه کنند. شاید قیمت بیت کوین تا آخر ماه دسامبر ۲۰۲۰ به این مقدار نرسد اما قطعا می‌توان احتمالی برای آن متصور شد.

شاید وارن بافت باید در نظرش بازنگری کند و احتمالا جاستین سان می‌تواند او را وادار به این کار کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.