سودآورترین شرکت گروه زراعت در انتظار سود 50 میلیارد تومانی

سودآورترین شرکت گروه زراعت در انتظار سود 50 میلیارد تومانی
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، کشت و دامداری زفکا در زمینه تولید و فروش شیر خام و گوساله نر فعالیت دارد. زفکا در مرداد ماه با فروش 5.5 هزار تن شیر خام به نرخ 2.5 میلیون تومان به ازای هر تن و 182 راس گوساله نر به نرخ 8.3 میلیون تومان […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، کشت و دامداری زفکا در زمینه تولید و فروش شیر خام و گوساله نر فعالیت دارد. زفکا در مرداد ماه با فروش 5.5 هزار تن شیر خام به نرخ 2.5 میلیون تومان به ازای هر تن و 182 راس گوساله نر به نرخ 8.3 میلیون تومان به ازای هر راس، درآمد 16.1 میلیارد تومانی ساخته است.

درآمد زفکا به صورت تجمیعی در دوره 5 ماهه منتهی به مرداد 98 مبلغ 72 میلیارد تومان است که بخش اصلی فروش زفکا مربوط به فروش شیر خام است. زفکا در دوره 5 ماهه 27 هزار تن شیر خام به نرخ میانگین 2.3 میلیون تومان به فروش رسانده است که با فروش این مقدار شیر خام درآمد 64.7 میلیارد تومانی ساخته است. که 89% از درآمد تجمیعی شرکت در دوره 5 ماهه را شامل می‌شود.

افزایش 4 میلیاردی میانگین درآمدی زفکا

بررسی درآمد زفکا نشان می‌دهد، درآمد ماهانه زفکا با رشد قابل توجهی در حال افزایش است. میانگین درآمدی زفکا در سال مالی 97 مبلغ 1.5 میلیارد تومان است که درآمد زفکا با روند فزاینده از 12.3 میلیارد تومان در فروردین ماه به 16 میلیارد تومان در مرداد ماه رسیده است. بنابراین میانگین درآمدی زفکاز از 10.5 میلیارد تومان در سال مالی 97 به 14.4 میلیارد تومان در 5 ماهه اول سال 98 رسیده است. بنابراین میانگین درآمدی زفکار رشد 4 میلیارد تومان افزایش داشته است.

 

پوشش 45 درصدی درآمد طی 5 ماه

زفکا برای سال مالی 98 مقدار فروش 2 هزار راسی گوساله نر و 65.5 هزار تنی شیر خام را پیش بینی کرده است. زفکا در دوره 5 ماهه اول سال 98 فروش 681 راس گوساله نر توانسته 32% از تعداد فروش گوساله نر را پوشش دهد و همچنین با فروش 27 هزار تنی شیر خام 41% از مقدار فروش شیر خام را پوشش دهد.

همچنین زفکا برای سال مالی 98 درآمد 160 میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است که با درآمد 72 میلیارد تومانی طی 5 ماه توانسته است 45% از درآمد برآوردی را پوشش دهد. بنابراین ساخت درآمد 5 ماهه شرکت مثبت ارزیابی می‌شود.

برآورد سود خالص 50 میلیارد تومانی

بررسی حاشیه سود خالص زفکا در آخرین صورت مالی ارائه شده و مقایسه ان باشرکت‌های فعال در گروه زراعت و خدمات وابسته نشان می‌دهد، زفکا بالاترین میزان حاشیه سود خالص و بالاترین میزان eps را دارد. این در حالی است که زفکا را می‌توان از شرکت‌های با سرمایه کم در این گروه دانست اما در ساخت درآمد و شناسایی سود، در بالاترین سطح قرار دارد. حاشیه سود خالص زفکا در سال مالی 97، بیش از 31% است. بنابراین با در نظر گرفتن حفظ حاشیه سود سال گذشته با توجه به مقدار تولید و فروش شرکت، و درآمد 160 میلیارد تومانی، سود خالص 50 میلیارد تومانی را پیش بینی کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها